Coronavirus a Europa
Itàlia registra un lleuger descens dels morts, amb 761 en 24 hores
El país transalpí va comptabilitzar dijous una xifra màxima de 887 morts per Covid

FILE PHOTO Italian Prime Minister Giuseppe Conte addresses the lower house of parliament during a session on the coronavirus disease in Rome Italy November 2 2020 REUTERS Remo Casilli File Photo /
Itàlia ha comptabilitzat aquest divendres un total de 761 morts per coronavirus després de registrar-ne dijous 887, la qual cosa ha suposat un fort augment de les morts per aquesta malaltia. El país transalpí ha registrat aquest mateix divendres un total de 18.727 noves infeccions.
Itàlia va incrementar significativament la xifra de defuncions diàries per Covid-19 aquest dijous, davant le prop de 500 registrades durant la jornada anterior, segons les dades proporcionades per les autoritats sanitàries del país. Fins al moment, la quantitat de víctimes mortals a causa de la malaltia a Itàlia se situa en 62.626. Segons el Ministeri de Salut, durant l’últim dia s’han portat a terme 171.586 proves diagnòstiques de Covid-19, de les quals 16.999 han resultat positives, per a un total d’1.787.147 persones contagiades.
Notícies relacionadesAixí mateix, les autoritats sanitàries italianes han comunicat que, fins al moment, 29.088 persones es mantenen hospitalitzades. D’aquestes, 3.291 estan en unitats de cures intensives. Ja han superat la malaltia, causada pel nou coronavirus, 1.027.994 persones a Itàlia.
D’altra banda, segons l’agència Adnkronos, el primer ministre, Giuseppe Conte, estaria estudiant anul·lar la prohibició de desplaçar-se entre municipis dictada per al 25 i 26 de desembre i l’1 de gener davant les pressions rebudes en aquest sentit per part d’alguns integrants de la coalició de govern. En tot cas, la decisió no està presa i el primer ministre té previst mantenir contactes al respecte a la seva tornada divendres de Brussel·les, on participa en el Consell Europeu.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026