PATEIX FIBROSI PULMONAR
Saeb Erekat, secretari general de l'OAP, sedat i intubat per coronavirus
Erakat va ser ingressat diumenge en la unitat de cures intensives d'un hospital israelià a petició de les autoritats palestines

undefined55474487 file photo palestinian chief negotiator saeb erekat meets w201019092813 /
El secretari general de l’Organització per a l’Alliberament de Palestina (OAP), Saeb Erekat, està en un estat «crític» després d’haver contret el coronavirus, h indicat dilluns l’hospital de Jerusalem en el qual està sent atès.
Erakat, de 65 anys, un dels dirigents palestins més coneguts a l’estranger, pateix fibrosi pulmonar i el 2017 va ser sotmès a un trasplantament de pulmó en un hospital nord-americà. El 9 d’octubre, l’OAP va informar que estava malalt per Covid-19.
«Erakat ha passat una nit tranquil·la, però aquest matí el seu estat ha empitjorat i ara mateix és crític», ha dit l’hospital Hadassah Ein Kerem en un comunicat. «A causa de les seves dificultats, ha sigut connectat a un respiratori i està sedat», afegeix el comunicat.
El quadro mèdic d’Erakat «suposa un desafiament» a causa dels seus problemes pulmonars crònics, segons l’hospital. Erakat va ser ingressat diumenge en la unitat de cures intensives d’aquest hospital israelià a petició de les autoritats palestines. «Va arribar en estat greu, necessitava assistència respiratòria i molt oxigen», ha dit el centre mèdic.
42.490 casos a Cisjordània
Notícies relacionadesErakat viu a la ciutat palestina de Jericó, a Cisjordània, territori palestí ocupat per Israel des del 1967. És un pròxim col·laborador del president Mahmud Abas i ha sigut cap de les negociacions amb Israel, que actualment estan en punt mort.
A Cisjordània s’han registrat 42.490 casos de coronavirus i 381 morts, en una població total de 2,8 milions de palestins. A la Franja de Gaza, enclavament palestí governat pel moviment islamista Hamas i sotmès a un sever bloqueig israelià, hi ha uns 4.650 casos i 27 defuncions, sobre una població total de dos milions de persones.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Salut afirma que va alertar Badalona sobre l’assentament amb tuberculosi
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se