31 d’oct 2020

Anar al contingut

pols de whasington

El director executiu de TikTok dimiteix després de les amenaces de Trump

El que va ser un alt executiu de Disney renuncia a penes pocs mesos després del seu nomenament per la plataforma de vídeos curts xinesa que ha denunciat el govern dels Estats Units per les seves intimidacions

Efe

El director executiu de TikTok dimiteix després de les amenaces de Trump

El director executiu de la companyia xinesa TikTok, Kevin Mayer, ha presentat la seva renúncia a penes uns dies després que el president dels Estats Units, Donald Trump, amenacés de prohibir l’ús de la xarxa als Estats Units, va informar aquest dijous el ‘Financial Times’.

El que va ser un alt executiu de Disney renuncia a penes pocs mesos després del seu nomenament per la plataforma de vídeos curts xinesa que ha denunciat el govern dels Estats Units per les seves amenaces.

L’empresa de propietat xinesa ha sigut acusada de ser un risc per a la seguretat nacional dels Estats Units per l’administració Trump.

Mayer es va unir a TikTok al juny després de deixar el seu lloc com a cap de serveis de transmissió de Disney.

TikTok va rebre recentment un termini de 90 dies per ser venuda a una empresa nord-americana o hauria d’enfrontar-se a la seva prohibició als Estats Units.

«En les últimes setmanes, a mesura que l’entorn polític ha canviat dràsticament, he fet una reflexió significativa sobre el que requeriran els canvis estructurals corporatius i el que signifiquen per al rol global al qual em vaig inscriure», va dir Mayer en una carta als empleats que reprodueixen diversos mitjans internacionals.

No obstant i malgrat que les converses entre la companyia i Trump continuen, Mayer assegura en l’escrit que «en aquest context, i com que esperem arribar a una resolució ben aviat, vull fer-los saber amb gran pena que he decidit deixar l’empresa».

L’Administració de Trump afirma que TikTok suposa una «amenaça» per a la seguretat nacional dels Estats Units, per la qual cosa va impedir les seves transaccions a partir del pròxim 15 de setembre, i està buscant forçar la seva venda a una empresa nord-americana com Microsoft, que ha mostrat interès per la popular xarxa social. 

TikTok, que als EUA té més de 80 milions d’usuaris, és una de les xarxes socials que més ha crescut en els últims anys, on s’ha convertit en el principal entreteniment per a molts adolescents i un canal de màrqueting per a importants celebritats.

El Ministeri d’Assumptes Exteriors de la Xina s’oposa a la venda forçada de TikTok, una operació que segons la seva opinió viola els principis de l’Organització Mundial del Comerç (OMC).

De fet, el Govern xinès veu la intenció de vendre TikTok com un capítol més de la guerra comercial entre Pequín i Washington, que intenta contenir el cada vegada més poder tecnològic del gegant asiàtic, que ja ha vist com la firma de telecomunicacions Huawei ha hagut d’enfrontar-se a restriccions.