ACORD
Els bàndols rivals a Líbia anuncien un alto el foc immediat
El líder del Govern reconegut internacionalment anuncia la convocatòria d'eleccions al març
zentauroepp54566570 file photo fayez mustafa al sarraj libya s internationally200821130711 /
El cap del Govern d’Unió Nacional (GNA), reconegut per l’ONU, Fayez al-Sarraj, ha anunciat aquest divendres un alto el foc immediat i el cessament de totes les hostilitats amb les autoritats que controlen l’est del país, les forces del qual comanda el general JKhalifa Haftar, que han respost anunciant una mesura recíproca poc després.
En un comunicat, Al-Sarraj ha assenyalat que l’«objectiu final» és «la restauració de la sobirania plena sobre el territori libi i l’expulsió de les forces i mercenaris estrangers», segons informa el mitjà ‘Libya Observer’. A més, ha anunciat la celebració d’eleccions parlamentàries i presidencials el pròxim març.
Notícies relacionadesPoc després, el president de la Cambra de Representants (el parlament que té la seva seu a l’est i que recolza Haftar), Aguilá Salé, ha anunciat igualment un alto el foc i el cessament de les hostilitats, segons aquest mitjà.
Aquests moviments tenen lloc després que el Comitè Internacional de la Creu Roja advertís dijous que la crisi humanitària al país és cada dia pitjor.
- Una efemèride crucial On són els Franco (i els seus diners)
- La defensa europea Espanya entra en la carrera pel GaN per multiplicar la seva potència armamentista
- MEDI AMBIENT Catalunya elimina l’"interès públic" dels projectes de renovables
- Els joves se senten molt lluny del que va comportar el franquisme
- Irene Paredes: «Poder tenir el meu fill a prop em dona pau i m’ajuda a rendir»
- La tornada a l’estadi El Barça prepara una gran festa per a la seva tornada al Camp Nou: The Tyets, Figa Flawas i algunes sorpreses
- Baròmetre 2025 de Fad Juventud i Mutua Madrileña La preocupació per la imatge corporal es dispara entre els joves espanyols i creix 16 punts en només dos anys
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Franco i la llibertat guanyada
- Informe de l’Unicef Espanya és el segon país de la UE amb la taxa més alta de nens en risc de pobresa
- Sinistralitat viària Més radars i més controls de velocitat a l’AP-7 a les Terres de l’Ebre per frenar l’increment de víctimes mortals
