67è ANIVERSARI DEL FINAL DE LA GUERRA DE COREA
Kim Jong Un: «No hi haurà més guerres a Corea del Nord»
El líder nord-coreà defensa que el seu «autodefensiu, confiable i efectiu» potencial nuclear servirà per «dissuadir» els seus «enemics»
	22/03/2020 El lÃder de Corea del Norte, Kim Jong Un, supervisando unos ejercicios de artillerÃa de las Fuerzas Armadas norcoreanas /
El líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, ha defensat aquest dimarts que el país no viurà més guerres gràcies al seu «dissuasiu» potencial nuclear, que ha qualificat d’«autodefensiu, confiable i efectiu».
«Amb el nostre dissuasiu (potencial) nuclear autodefensiu, confiable i efectiu, no hi haurà més guerra en aquesta terra, i la seguretat i el futur del nostre país estaran assegurats per sempre», ha indicat Kim durant un discurs pronunciat amb motiu del 67è aniversari del final de la Guerra de Corea.
Segons el líder, Corea del Nord havia de tenir «poder absolut» per a «prevenir i frenar la guerra» i per evitar que «una guerra com la dècada de 1950 es repetís novament».
Així, el país «ha recorregut el camí de l’autodesenvolupament cap a les potències nuclears, i ara finalment ha canviat per poder defensar la nostra autocontenció contra qualsevol forma de pressió i amenaces militars imperialistes i forces hostils», ha continuat, segons ha informat l’agència de notícies nord-coreana, KCNA.
«La guerra és un conflicte armat que només es pot jugar amb oponents que es pot superar», ha asseverat, mentre ha afirmat que «ara ningú» pot superar a Corea del Nord. «No ho passarem per alt i, si ho fa, pagarà el preu amb fermesa», ha conclòs.
La Guerra de Corea va acabar en un armistici firmat el 27 de juliol del 1953 deixant, tècnicament, les dues Corees en guerra. Corea del Nord anomena el conflicte Guerra d’Alliberament de la Mare Pàtria i va designar la data de la firma de l’armistici com el dia de la victòria.
Kim i el president dels Estats Units, Donald Trump, s’han reunit tres vegades des del juny del 2018 per mirar d’arribar a un acord sobre el desmantellament del programa d’armes nuclears de Corea del Nord a canvi de concessions nord-americanes.
Notícies relacionadesEn la primera cimera, celebrada a Singapur el 2018, els dos líders van acordar treballar per completar la desnuclearització de la península de Corea, millors relacions bilaterals i un règim de pau durador.
No obstant, la seva segona cimera a Hanoi, el febrer de l’any passat, va ser un fracàs rotund que Trump va intentar maquillar amb una reunió llampec feta el juny a la frontera intercoreana. Tres mesos després, les dues parts van sostenir converses a nivell de treball a Estocolm a l’octubre, sense cap progrés.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
