OPERACIÓ ANTITERRORISTA
L'Exèrcit francès mata el cap d'Al-Qaida al Magrib
Abdelmalek Droukdel va ser abatut en una operació al nord de Mali i era buscat per França des de feia més de set anys

zentauroepp53664517 abdelmalek droukdel200605230629
França ha informat que les seves forces militars han matat el cap d’Al-Qaida al nord de l’Àfrica (AQMI), Abdelmalek Droukdel, durant una operació al nord de Mali. Es tracta d’un terrorista que França buscava des de feia més de set anys.
«El 3 de juny, les forces de l’Exèrcit francès, amb el recolzament dels seus socis locals, van matar l’emir del Magrib Islàmic, Abdelmalek Droukdel, i alguns dels seus col·laboradors més pròxims, durant una operació al nord de Mali», va escriure la ministra francesa de les Forces Armades, Florence Parly, a Twitter.
Amagat a les muntanyes d’Algèria
Notícies relacionadesDroukdel estava entre els terroristes més experimentats del nord de l’Àfrica i va ser un dels que van participar en la presa de poder islamista del nord de Mali, abans que una intervenció militar francesa el 2013 els expulsés i dispersés els combatents a la regió del Sahel. Es creia que Droukdel s’amagava a les muntanyes del nord d’Algèria.
El grup opera al nord de Mali, el Níger, Mauritània i Algèria. Parly va dir que les forces franceses, que sumen prop de 5.200 membres a la regió, també havien capturat el 19 de maig Mohamed el Mrabat, un lluitador que va identificar com un veterà militant a la regió i membre d’Estat Islàmic al Gran Sàhara. «Les nostres forces, en cooperació amb els seus socis locals... continuaran rastrejant aquestes (persones) sense treva», va dir Parly.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- El PSOE atia el president del PP pel seu silenci davant "la venda de lleis"
- Feijóo, sense citar Montoro, defensa "investigar el que calgui investigar"
- "S’ha de consensuar amb C. M."
- La xacra de la corrupció El Ministeri d’Hisenda destitueix dos càrrecs imputats en el cas Montoro
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’