corredor turístic
La República Txeca obre les seves fronteres a Àustria, Alemanya i Eslovàquia
Les persones que provinguin d'aquests països no necessitaran cap prova de coronavirus ni quarantena
«Volem tornar a la normalitat, que la gent ens visiti i gasti els seus diners aquí», explica el primer ministre

zentauroepp53278737 coronavirus praga200501111802 /
El Govern txec ha acordat obrir completament les seves fronteres amb els veïns Àustria i Alemanya i permetre el viatge sense restriccions amb procedència o destinació a Hongria des d’aquest divendres al migdia, va anunciar el primer ministre Andrej Babis.
La República Txeca va obrir completament la seva frontera amb Eslovàquia dijous. «Les persones que venen d’aquests països no necessiten cap prova de coronavirus ni quarantena», va confirmar Babis en una conferència de premsa transmesa per televisió.
Notícies relacionades«Volem tornar a la normalitat, i serà beneficiós per a la República Txeca que la gent d’aquests països vinguin i gastin diners aquí». El ministre de Relacions Exteriors, Tomas Petricek, va dir que totes les restriccions de mobilitat entre Àustria i Hongria havien sigut eliminades, tot i que els viatgers alemanys dependran de les condicions actuals d’Alemanya per entrar al país.
Els txecs planegen permetre l’entrada sense restriccions de més de 20 estats europeus a partir del 15 de juny. Els visitants que arribin de llocs on l’epidèmia encara és generalitzada hauran de presentar una prova Covid-19 negativa o ser posats en quarantena a l’arribar.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»