Un terratrèmol de 7,7 en l'escala de Richter sacseja el mar Carib, al nord-oest de Jamaica

jamaica
Un fort terratrèmol de 7,7 en l’escala de Richter s’ha registrat aquest dimarts a uns 120 quilòmetres de l’extrem nord-oest de Jamaica i 80 quilòmetres del sud-est de Cuba a una profunditat de 10 quilòmetres.
El Servei Geològic dels Estats Units ha informat que no hi ha avís de tsumani pel sisme, però que s’espera que provoqui onades d’altura elevada a Belize, Cuba, Hondures, Mèxic, les illes Caiman i Jamaica.
L’agència federal nord-americana ha informat que el sisme ha causat tremolors fortes a l’extrem oest de Jamaica i que s’ha sentit en algunes petites illes de l’àrea del Carib.
El Servei Geològic dels Estats Units ha detallat que algunes persones que eren a la ciutat nord-americana de Miami han comentat que han sentit la tremolor.
De moment no hi ha notícies de danys o morts, segons la informació preliminar disponible, però diversos edificis de la capital de Jamaica han sigut desallotjats com a mesura preventiva.
Les xarxes socials s’han omplert de ressenyes del sisme a l’àrea del Carib, on des del 28 de desembre ha començat a Puerto Rico una inusual activitat sísmica que va tenir el punt àlgid el dia 7 de gener amb un sisme de magnitud 6,4.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis
- Història naval De Barcelona a Cuba en vaixell noucentista
- Acte polític a Màlaga Pedro Sánchez expressa el seu «orgull» per les protestes propalestines a la Vuelta a Espanya
- Míting a Castella-la Manxa Feijóo promet als empresaris del camp menys burocràcia i impostos
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són
- A BALAÍDOS Un penal en el temps afegit frustra la primera victòria del Girona
- Cop franc Que bé, que t’has quedat