a twitter
Trump es fica amb Greta Thunberg i li diu que es «calmi»
El president dels EUA considera «molt ridícul» el reconeixement de «persona de l'any» per part de la revista 'Time' a la jove activista

trump-greta
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha reaccionat a la portada de la revista ‘Time’ coneguda ahir en què assenyalaGreta Thunberg com a «persona de l’any [2019]». En un missatge a Twitter, el magnat nord-americà s’ha ficat amb la jove activista pel clima i li ha demanat que es «calmi». «És tan ridícul... La Greta necessita manejar el seu problema amb la ira, i després anar-se’n a veure una bona pel·lícula vella amb una amiga!». «¡Calma’t, Greta, calma’t!», ha afegit el president.
So ridiculous. Greta must work on her Anger Management problem, then go to a good old fashioned movie with a friend! Chill Greta, Chill! https://t.co/M8ZtS8okzE
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 12 de diciembre de 2019
«‘Time’ va deixar fora els manifestants que a Hong Kong lluiten per les seves vides i llibertats per promoure una adolescent que està sent utilitzada com un truc de màrqueting. ¿Com s’atreveixen?», va afirmar Trump, que va estar entre els finalistes en l’elecció de ‘Time’. El president va respondre a una felicitació a Twitter a Thunberg per part de l’actriu i productora d’Irlanda del Nord Roma Downey, la feina de la qual inclou una minisèrie titulada ‘La Biblia’ a History Channel.
No és la primera vegada que Trump es burla de la jove sueca que ha mobilitzat manifestacions a tot el món sobre el canvi climàtic, un fenomen que el president nord-americà ha qualificat de «farsa».
Al setembre, després que Thunberg parlés davant de l’Assemblea General de les Nacions Unides, Trump va declarar que «ella sembla una noia jove molt feliç que té un futur meravellós».
La revista ‘Time’ va anunciar ahir la seva selecció de Thunberg com la «persona de l’any» i va publicar a la seva portada una foto de la jove acompanyada del titular «El poder de la joventut»–«Thunberg va començar una mobilització mundial faltant a l’escola», va explicar l’article de la revista. «A partir d’agost del 2018, va passar dies acampant davant el Parlament suec amb un cartell en què es llegia: ‘Vaga escolar pel clima’».
Des d’aleshores, Greta «ha parlat davant de caps d’Estat a les Nacions Unides, s’ha reunit amb el Papa, ha debatut amb el president dels Estats Units i ha inspirat 4 milions de persones perquè s’unissin en una vaga global pel clima el 20 de setembre».
Notícies relacionades«Aquesta serà la manifestació més gran pel clima en la història humana», va afegir la revista.
Greta, de 16 anys, ha passat de ser «una militant solitària amb un cartell pintat a mà a ser qui ha encoratjat els pobles en més de 150 països a sortir al carrer en defensa del planeta que compartim». «Els canvis significatius rares vegades ocorren sense la força galvanitzadora d’individus influents i el 2019 la crisi existencial de la Terra va trobar una d’aquestes persones a Greta Thunberg», va afegir la revista.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa