RUMB A L'ANTÀRTIDA
Desapareix un avió militar xilè amb 38 persones a bord
L'aeronau complia tasques de recolzament logístic i traslladava personal per a la revisió de l'oleoducte flotant

c130-hrcules
Un avió Hèrcules de la Força Aèria de Xile (FACh) ha desaparegut la passada matinada amb 38 persones a bord quan es dirigia a la base antàrtica xilena Presidente Eduardo Frei Montalva des de la ciutat de Punta Arenas (sud), van informar fonts militars.
L’aeronau es va enlairar a les 16:55 hores (19:55 GMT) d’aquest dilluns de la Base Aèria Chabunco de Punta Arenas i va perdre contacte radial a les 18:13 hores (21:13 GMT), va detallar la FACh en un comunicat.
El contacte radial es va perdre a les 18:13 hores (21:13 GMT) de dilluns, quan l’avió es trobava a 700 km de Punta Arenas i a 500 km de la seva destinació a l’Antàrtida, ha detallat en una conferència de premsa el director d’operacions de la FACh, el general Francisco Torres.
«L’avió es dona per sinistrat perquè l’autonomia de vol s’ha complert. A les 00.40 es dona per establert que a l’avió se li acaba el combustible, per tant aquest ja no es troba volant», va explicar Torres.
L’autoritat de la FACh no va descartar la possibilitat que l’avió hagi pogut amarar, ja que es tracta d’«un procediment establert en tota mena d’aeronaus».
L’aeronau té quatre motors i pot volar tot i que algun falli, ha dit el general, que ha afegit que les condicions meteorològiques eren bones i estan descartades com a causants de l’esdeveniment.
Recerca marítima
Les autoritats van declarar l’estat d’alerta per la pèrdua de les comunicacions i van activar mitjans aeris i marítims de la Força Aèria i de l’Armada per a la recerca de l’avió i el potencial rescat dels seus passatgers.
Vaixells mercants que es troben a la zona també han sigut cridats a ajudar en la recerca i a més es va informar que la Força Aèria de l’Uruguai posarà un Hèrcules a treballar en aquestes tasques.
A bord del C130 Hèrcules, pertanyent al Grup d’Aviació n. 10, hi viatgen 38 persones, de les quals 17 són tripulants de l’aeronau i 21, passatgers.
Notícies relacionadesL’aeronau complia tasques de recolzament logístic i traslladava personal per a la revisió de l’oleoducte flotant de proveïment de combustible de la base antàrtica xilena i per fer tractament anticorrosiu de les instal·lacions de la zona.
El president xilè, Sebastián Piñera, ha manifestat sentir-se consternat per l’accident i ha ordenat al ministre de Defensa l’inici de les operacions de recerca i rescat.
Vamos con ministro @gblumel rumbo a Cerrillos.Consternados con desaparición de avión Hércules de la @FACh_Chile que viajaba con 38 pasajeros rumbo a la Antártica desde Punta Arenas.Desde ahí,junto a Ministro @mindefchile monitorearemos búsqueda y despliegue de equipos de rescate
— Sebastian Piñera (@sebastianpinera) 10 de diciembre de 2019
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»