NOU ESCÀNDOL
Trump, multat amb 2 milions per utilitzar la seva fundació per al seu benefici polític
Un tribunal el condemna per danys i perjudicis a l'utilitzar indegudament els donatius per «intervenir en les primàries presidencials del 2016»
eeuu-trump-reuters
Una jutge del Tribunal Suprem de Nova York va ordenar aquest dijous al president dels Estats Units, Donald Trump, pagar dos milions de dòlars pelmal ús de la seva fundació, en resposta a una demanda per utilitzar l’esmentada institució benèfica per promoure els seus interessos polítics i econòmics.
La jutge Saliann Scarpulla també va acordar tancar la Fundació Trump i distribuir al voltant d’1,7 milions de dòlars en fons restants a altres organitzacions sense ànim de lucre, van informar mitjans locals.
El passat 23 de novembre, Scarpulla ja havia rebutjat desestimar un cas iniciat el juny contra Trump, tres dels seus fills i la fundació al seu nom, després que la defensa argumentés que no es pot demandar un mandatari en funcions en un tribunal estatal.
Ús indegut
La fiscal de l’estat de Nova York, Letitia James, va confirmar en un comunicat un acord segons el qual es multa a Trump per danys i perjudicis, a l’utilitzar indegudament els donatius per a «intervenir en les primàries presidencials del 2016 i promoure els seus propis interessos polítics».
Per a la Fiscalia, Trump admet haver fet un ús indegut de fons en la seva fundació i accepta les restriccions sobre el futur servei humanitari i la presentació d’informes continus a l’Oficina de la Fiscal General en cas que creï una nova organització benèfica. Els acords també inclouen requisits de capacitació obligatoris per a Donald Trump Jr., Ivanka Trump, i Eric Trump.
Així mateix, es nomenen les organitzacions benèfiques que rebran els actius restants de la Fundació Trump per la seva dissolució.
- Serveis públics Desenes de milers de professors col·lapsen el centre de Barcelona en una protesta històrica: "Diners públics, per als serveis públics"
- Preguntes i respostes ¿Què se sap de la mort del Jimmy? Un tràgic accident al caure sol al mar al port Olimpic
- Festes saludables Arriben a Barcelona les Spa Raves: festes en banyador amb sauna, jacuzzis, DJ i fins i tot saxo en viu
- Capçaleres del Ter i del Freser Dos ratpenats d’una espècie amenaçada reapareixen en un parc natural de Girona
- Cita anual esportiva Torna la Can We Run a Santa Coloma: apunta’t aquí a la popular cursa d’humans amb les seves mascotes
