Noves manifestacions virulentes a Hong Kong
La policia ha de disparar enlaire per dispersar els manifestants, 29 dels quals van ser detinguts dissabte

zentauroepp49572009 topshot protesters return tear gas in tseun wan in hong ko190826152225 /
La policia i els antigovernamentals es van tornar a enfrontar als carrers de Hong Kong amb una força inusitada que fa avançar el conflicte cap a la desgràcia inexorable. El més positiu i sorprenent que va deixar la jornada va ser l’absència de víctimes mortals, però és improbable que continuï aquesta sort si els joves segueixen en la seva espiral violenta. El seu compromís de divendres de recuperar la via pacifista no va durar més d’unes hores i les seves tàctiques d’atac a les forces de seguretat de l’excolònia han adquirit una virulència exponencial en cada protesta. Una fotografia mostra una jove apuntant amb una pistola.
El dia va començar amb la litúrgica manifestació pacífica. Aquesta vegada va ser a Tsuen Wan, un districte perifèric. La tensió ja s’havia desencadenat a mitja tarda i va seguir en augment fins a la nit. Els activistes van atacar els agents desplegats amb barres metàl·liques, llambordes i còctels molotov. Els van assetjar, van acorralar i van colpejar sense tacte fins a provocar que alguns traguessin a la desesperada la pistola o disparessin enlaire per foragitar-los. En setmanes anteriors havien evitat l’enfrontament a curta distància per dificultar les detencions mentre que ara ja no tenen objeccions ni lligams.
Canons d’aigua
El dia s’havia de recordar com el de l’estrena dels camions amb canons d’aigua adquirits pel Govern local per sufocar les protestes, però la virulència dels xocs va degradar-ne el protagonisme a una nota a peu de pàgina. Els efectius policials es van veure clarament desbordats en determinació i nombre pels activistes.
Notícies relacionadesHong Kong entra ja en el tercer mes de protestes amb aquell admirable moviment pacifista que protestava contra la llei d’extradició plenament instal·lat en el vandalisme i amb reclamacions utòpiques. Pequín ha mostrat fins ara un tacte extrem davant les pitjors revoltes en més de tres dècades, delegant-ne la gestió al govern local i esperant que el temps llimés la força dels activistes.
En les protestes de dissabte, un total de 29 persones van ser detingudes, segons va informar la policia de Hong Kong en un comunicat. Es tracta de 19 homes i 10 dones, d’entre 17 i 52 anys, arrestats per delictes com reunió il·legal, possessió d’armes ofensives i agressió a agents de policia.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos