BARCO DE METGES SENSE FRONTERES
L''Ocean Viking' demana també desembarcar els seus nàufrags
La nau es troba des de fa una setmana en aigües entre Malta i Itàlia
undefined49490201 off sea 12 08 2019 a handout photo dated 12 august 2190819195325 /
L’ONG SOS Méditerranée, que opera juntament amb Metges sense Fronteres (MSF) el barco humanitari 'Ocean Viking', va advertir aquest dimecres que necessiten una solució "ràpida" per desembarcar els seus 356 immigrants i evitar que la situació degeneri a bord.
"El capità va fer la seva feina a l’assistir persones en perill a alta mar i li correspon ara als Estats fer la seva i trobar una solució, que ha de ser ràpida", va dir el director d’Operacions de l’organització, Frédéric Penard.
La nau es troba des de fa una setmana a una distància equidistant d’Itàlia i Malta. El primer país no els ha donat resposta i el segon argumenta que no és un assumpte de la seva competència ja que els rescats es van produir fora de les aigües sota la seva responsabilitat. "No serviria de res que anéssim a un altre país", va afegir Penard, que va demanar la posada en marxa "urgentment d’un sistema solidari" entre països europeus.
Estrès entre els seus ocupants
L’’Ocean Viking’ va realitzar quatre rescats successius entre els passats 9 i 12 d’agost i el seu representant va subratllar que, tot i que la situació encara està sota control, l’estrès entre els seus ocupants comença a augmentar.
"No entenen la situació. Nosaltres som molt transparents, però tenim molt poca informació per compartir. El barco té un límit de 300 persones. Ho podem gestionar, però va ser concebut com una solució d’urgència per anar com més aviat millor a un port", va afegir Penard. Entre aquests 356 immigrants n’hi ha 103 de menors, la majoria no acompanyats.
La seva crida es produeix un dia després que la Fiscalia d’Agrigent (Sicília) ordenés la confiscació del barco humanitari espanyol ‘Open Arms’ i el desembarcament immediat al port italià de Lampedusa dels entorn de 90 migrants que continuaven a bord.
Notícies relacionadesLa petició de l’'Ocean Viking' va arribar acompanyada a Twitter del dibuix d’un cor, que el barco va traçar amb la seva trajectòria en aigües del Mediterrani.
"És perquè no s’oblidi que hi ha éssers humans que necessiten ser atesos. És un missatge a Europa perquè no oblidi les seves promeses", va declarar Penard, que va recalcar que necessiten una resposta com més aviat millor perquè porten gent "vulnerable".
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
