RELLEU A LONDRES
Dimiteix el número dos d'Exteriors britànic per oposició a Johnson
Una desena de ministres tenen intenció d'abandonar el seu càrrec

zentauroepp49171876 file photo minister of state for europe and the americas al190722133908 /
No ha esperat ni que Boris Johnson sigui el nou primer ministre i líder del Partit Conservador britànicBoris Johnsonnou primer ministrePartit Conservador. El número dos d’Exteriors, Alan Duncan, detractor de Johnson, ha presentat la seva dimissió. És bastant probable que no sigui l’únic. Fins a dotze ministres estan disposats a abandonar el seu càrrec, segons 'The Telegraph'.
La dimissió evidencia el rebuig rotund d’un sector del Partit Conservador a un 'brexit' sense acord, possibilitat que Boris Johnson no descarta malgrat que són molts els empresaris que han advertit de la catàstrofe que suposaria per a l’economia. Ja ningú dubta queJohnson serà investit primer ministre dimecres.
La dimissió de Duncan succeeix la de la titular de la cartera de cultura, Margot James, la setmana passada. La ministra considera "bastant increïble" la promesa de Johnson de sortir de la Unió Europea el 31 d’octubre vinent.
Un altre dels ministres que ha promès dimitir ha sigut el titular de Finances, Philip Hammond, que es va comprometre a lluitar per evitar la ruptura del Regne Unit amb la Unió Europea.
"El Regne Unit fa molt bé al món. És tràgic que quan podem ser la força intel·lectual i política dominant a tot Europa, i més enllà, hàgim de passar cada dia treballant sota el núvol fosc del 'brexit', argumenta Duncan a la seva carta de renúncia.
L’oposició de Duncan a la figura de Johnson, que considera un "actor de circ", ve de lluny. Duncan va tenir la possibilitat de treballar a les ordres de Boris Johnson en el Ministeri d’Exteriors i de Jeremy Hunt, el seu principal rival a liderar el Partit Conservador britànic.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»