INVESTIGACIÓ A PARÍS
Alerta per una quantitat de plom perillosa a prop de Notre-Dame
El mitjà francès Médiapart ha revelat concentracions deu vegades superiors al llindar de perill

zentauroepp49116035 files this aerial file photo taken on june 12 2019 in the 190718163528 /
El primer tinent d’alcalde de París, Emmanuel Grégoire, ha dit aquest dijous que "no hi ha risc per a la salut" a les escoles pròximes a Notre-Dame, la qual cosa contradiu les revelacions del mitjà d’investigació Médiapart que les taxes de concentració de plom són perilloses, concretament, unes deu vegades superiors a la franja d’alerta després de l’incendi que va assolar la catedral parisenca l’abril passat.
Aquest diari 'online' assegura haver aconseguit documents dels registres de plom dels voltants de la base de la catedral que assenyalaven uns nivells entre 400 i 700 vegades superior al permès. Les autoritats sanitàries franceses van recomanar a començaments del mes de juliol realitzar anàlisis de plom en sang a dones embarassades després d’haver-se conegut el cas d’un nen amb un alt nivell d’aquest metall pesant en l’organisme.
El reportatge del mitjà francès tanca amb l’acusació a l’alcaldia de París d’haver mentit intencionadament per no desencadenar l’alarma, posant en greu risc nens i treballadors pròxims.
Notícies relacionades"Si hi hagués algun risc, no només les escoles no haurien tornat a obrir, sinó que no ho farien al setembre", ha afegit l’assistent d’Anne Hidalgo, l’alcaldessa de París, en una conferència de premsa. L’alcaldessa havia anunciat anteriorment que per a finals de juliol es duria a termeuna "neteja a fons" d’aquestes escoles, una mesura anual no relacionada amb l’incendi, segons Grégoire.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032