El futur d'Europa
L'Eurocambra elegeix aquest dimecres el seu nou president
El pacte dels líders de la UE situa com a substitut d'Antonio Tajani un socialista
L'elegit pel grup parlamentari ha sigut el també italià David Sassoli
zentauroepp44159916 str028 estrasburgo francia 05 07 2018 foto de archivo 190623164016 /
La novena legislatura del Parlament Europeu ja està en marxa. I ho ha fet aquest dimarts amb una imatge que posa de manifest com serà de difícil el nou curs polític a Estrasburg, amb una trentena d’eurodiputats del Partit del Brexit donant l’esquena a l’hemicicle quan sonava l’himne de la UE i amb la notícia de la mort definitiva en el Consell Europeu del sistema dels spitzenkandidaten que atorgava a la cambra una certa influència en l’elecció del president de la Comissió Europea.
Aclarit el pacte entre els líders europeus sobre el repartiment dels alts càrrecs, el primer gran assumpte al qual hauran de dedicar-se aquest dimecres els eurodiputats serà l’elecció del cinquè ja que queda pendent per tancar en la nova arquitectura institucional de la UE: la presidència del Parlament Europeu. Es tracta de l’únic que no poden ni nominar ni decidir els caps d’Estat i de Govern, tot i que l’acord d’aquest dimarts a Brussel·les inclou que serà durant els primers dos anys i mig de legislatura per a un socialista.
Els aspirants
Notícies relacionadesI la persona elegida pel grup dels socialdemòcrates, durant una reunió feta aquest dimarts a Estrasburg, ha sigut David Sassoli, del Partit Democràtic italià, segons han informat fonts del grup. A davant tindrà l’alemanya Ska Keller per part dels Verds, el txec Jan Zahradil pels conservadors i reformistes europeus (ECR) i l’espanyola Sira Rego per l’Esquerra Unitària Europea (IUE).
Ni populars ni liberals presentaran cap candidat. La votació, que serà secreta, començarà a les 9 del matí. Cada candidat podrà realitzar una breu intervenció de cinc minuts màxim abans de passar a la votació. Segons les regles de la cambra són possibles quatre rondes en cas de desacords tot i que en l’última només s’enfrontarien els dos candidats amb més vots.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Exercici El ‘boom’ dels locals ‘premium’ de barre arriba a Barcelona: “Aquí les dones se senten segures”
- A Madrid Detinguts un vigilant de La Finca i l’empleada de la llar d’Iker Casillas pel robatori de cinc rellotges de luxe
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL CLÀSSIC DE DIUMENGE Lamine Yamal es destapa per anar al Bernabéu
