CRISI POLÍTICA AL REGNE UNIT
El Parlament britànic no aconsegueix bloquejar el 'brexit' sense acord
La proposta laborista buscava tirar endavant aprofitant la debilitat de Theresa May
zentauroepp48354667 london england may 27 editor s note alternative crop o190603154736 /
El Parlament britànic ha votat en contra d’una moció laborista que pretenia impedir una sortida sense acord de la Unió Europea. La moció, rebutjada per 309 vots a 298, havia de permetre al Parlament prendre el control de la sessió del 25 de juny per introduir una proposta de llei que prohibís una sortida sense acord. Els laboristes tenien el recolzament dels partits europeistes de l’oposició i d’Oliver Letwin, el diputat 'tory' que lidera els europeistes del seu partit.
Pretenien dur a terme una revolta parlamentària aprofitant la debilitat de Theresa May, com la del mes d’abril, quan el mateix Letwin i la laborista Yvette Cooper van guanyar una moció per prendre el control de la Cambra durant unes hores per votar els plans alternatius a l’acord de May.
En aquesta ocasió no han aconseguit prou recolzament. Diversos diputats ‘tories’ europeistes han votat a favor de la moció, però es van trobar amb laboristes euroescèptics que es van rebel·lar contra el seu partit i van votar-hi en contra. “Encara podem utilitzar altres mecanismes per bloquejar la sortida sense acord”, ha manifestat després de la derrota Keir Starmer, responsable del ‘brexit’ laborista.
- Tornada de vacances Més de 300.000 vehicles ja han tornat a Barcelona en l’operació retorn de Setmana Santa 2026
- Mercat immobiliari Pares que ajuden el seu fill a comprar un pis: l’avantatge fiscal del 95% que s’aplica a Catalunya
- Enric Freixa, falconer a l’aeroport de Barcelona: «Quan veus que has evitat un accident d’un avió, et sents molt satisfet»
- Dia històric El gran dia de la missió Artemis ja és aquí: la NASA es prepara per fer història, batre un rècord, veure un eclipsi i sobrevolar la cara oculta de la Lluna
- Incapacitats temporals Els metges inspectors de la Seguretat Social denuncien retards de fins a 700 dies en les baixes laborals: "Només som 470 a tot Espanya"
