CAS WIKILEAKS
Els EUA acusen Assange de 17 nous delictes per filtrar informació
L'administració Trump li imputa càrrecs com el d'espionatge
zentauroepp47716740 wikileaks founder julian assange is seen as he leaves a poli190411153131 /
El departament de Justícia dels EUA acusa el fundador de Wikileaks Julian Assange de 17 nous delictes per publicar els noms de fonts classificades i conspirar, assistit per l’analista de la CIA i militar Chelsea Manning, entre ells el d’espionatge.
Els nous càrrecs arriben tot just un mes més tard que el departament de Justícia revelés les seves acusacions, que eren molt més reduïdes, per conspiració per infiltrar-se en els seus sistemes informàtics i obtenir informació.
Assange està acusat de conspirar amb Manning per obtenir l’accés a ordinadors del Govern dels EUA com a part de les filtracions de centenars de milers d’informes militars dels EUA sobre les guerres de l’Afganistan i l’Iraq. Se l’acusa també de divulgar informació confidencial i de posar en risc fonts i militars dels EUA.
Notícies relacionadesEls nous càrrecs suposarien un enduriment de les penes contra l’informàtic, que va ser expulsat per l’Equador de la seva ambaixada a Londres, on ha estat allotjat set anys.
Assange ara està detingut en una presó britànica, esperant que el jutge decideixi sobre la petició d’extradició dels EUA i la de Suècia, que l’acusa de violació.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Material remès a la jutge Més vídeos mostren que es va avisar sobre el Poio
- La xacra de la corrupció El TS entrega a l’Audiència proves del suposat blanqueig de la caixa b d’Ábalos
- Memòria 170 descendents de les Brigades Internacionals rebran la nacionalitat
- Reforma de l’administració La IA de la Generalitat ja resumeix 16.000 lleis per fer-les accessibles
