CAS WIKILEAKS
Els EUA acusen Assange de 17 nous delictes per filtrar informació
L'administració Trump li imputa càrrecs com el d'espionatge

zentauroepp47716740 wikileaks founder julian assange is seen as he leaves a poli190411153131 /
El departament de Justícia dels EUA acusa el fundador de Wikileaks Julian Assange de 17 nous delictes per publicar els noms de fonts classificades i conspirar, assistit per l’analista de la CIA i militar Chelsea Manning, entre ells el d’espionatge.
Els nous càrrecs arriben tot just un mes més tard que el departament de Justícia revelés les seves acusacions, que eren molt més reduïdes, per conspiració per infiltrar-se en els seus sistemes informàtics i obtenir informació.
Assange està acusat de conspirar amb Manning per obtenir l’accés a ordinadors del Govern dels EUA com a part de les filtracions de centenars de milers d’informes militars dels EUA sobre les guerres de l’Afganistan i l’Iraq. Se l’acusa també de divulgar informació confidencial i de posar en risc fonts i militars dels EUA.
Notícies relacionadesEls nous càrrecs suposarien un enduriment de les penes contra l’informàtic, que va ser expulsat per l’Equador de la seva ambaixada a Londres, on ha estat allotjat set anys.
Assange ara està detingut en una presó britànica, esperant que el jutge decideixi sobre la petició d’extradició dels EUA i la de Suècia, que l’acusa de violació.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols