consternació a l'illa
Un assassí en sèrie confessa haver matat set dones a Xipre
La policia ha trobat fins ara els cossos de tres de les víctimes gràcies a les pistes que ha donat el detingut, un oficial de la Guàrdia Nacional

zentauroepp47895788 a police truck carries a body found after cypriot investigat190426123603
La policia de Xipre va trobar ahir dijous el cadàver d’una altra dona víctima d’un xipriota de 35 anys, detingut el 18 d’abril i que fins ara ha confessat set feminicidis. Segons va informar la Policia, va ser el mateix detingut, Nikos Metaxas, oficial de la Guàrdia Nacional de Xipre, qui va indicar el lloc on era el cos de la dona, tot i que, segons els mitjans locals, l’home no recorda la seva identitat ni la seva nacionalitat, tan sols que la va assassinar l’estiu passat.
A més, Metaxas va confessar ahir els últims dos assassinats d’una llista que no para d’augmentar: una dona romanesa, Livia Florentina Bunea, de 36 anys, i la seva filla de 8 anys, totes dues desaparegudes des de finals de setembre del 2016.
Fins ara la policia ha trobat tres cossos mentre continua la recerca de quatre més, per la qual cosa les autoritats qualifiquen aquest cas com el d’un "assassí en sèrie" i no descarten que el nombre de víctimes pugui augmentar en les pròximes hores.
A causa de l’avançada descomposició del cos, que es va trobar dins d’un pou en un poble a l’oest de Nicòsia, les autoritats no han pogut identificar la dona, tot i que es creu que pot ser d’origen nepalès o indi.
Mina abandonada
Notícies relacionadesMetaxas va ser detingut fa una setmana, tres dies després que uns turistes descobrissin de forma casual un cadàver en un pou localitzat en una mina abandonada al poble de Mitsero. Les autoritats van identificar el cadàver com el de Mary Rose Tiburcio, de 39 anys i origen filipí, la desaparició de la qual va ser denunciada junt amb la de la seva filla Sierra, de 6 anys, el maig del 2018.
Les tasques de la policia a la recerca de la menor van portar al descobriment del cadàver d’una altra dona al mateix lloc. Encara a l’espera d’una identificació oficial, es creu que es tracta del cos d’una altra dona filipina, de 28 anys, que també estava desapareguda des de l’estiu passat. Les dones estaven a Xipre treballant com a dones de fer feina
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032