Anar al contingut

EL SALDO DE VÍCTIMES PUJA A 39

El Govern italià demana que dimiteixi la cúpula de la concessionària, però aquesta es resisteix

L'Executiu amenaça amb multes milionàries i la revocació de les concessions

"No ha sigut una fatalitat, sinó un error humà", diu la fiscalia a l'obrir la investigació

El Periódico

El Govern italià ha exigit aquest dimecres la dimissió dels directius de la concessionària Autoestrade per l’Italia, filial d’Atlantia i responsable del manteniment del pont que es va esfondrar dimarts a Gènova (nord-oest), i que ha causat la mort d’almenys 39 persones. No obstant, els dos màxims directius d’Autostrade han rebutjat cessar dels seus càrrecs, segons ha explicat una font pròxima als responsables.

El ministre d’Infraestructures, Danilo Toninelli, ha assegurat en un missatge a la xarxa social de Facebook que “els directius d’Autostrade per l’Italia han de dimitir abans de res” i va avançar que el Govern italià ha “activat tots els procediments per a la possible revocació de les concessions i la imposició de multes de fins a 150 milions d’euros”. “Si no són capaços de gestionar les nostres autopistes, l’Estat ho farà”, va apuntar.

Toninelli va assenyalar que “en un país civilitzat no es pot morir per un pont que s’esfondra” i va reiterar que els culpables “d’aquesta injustificable tragèdia han de ser castigats”. “Les companyies que administren les nostres autopistes s’embutxaquen els peatges més cars d’Europa, mentre que paguen concessions a preus vergonyosos. Ingressen milers de milions, paguen uns quants milions d’impostos i ni tan sols fan el manteniment necessari per a ponts i carreteres”, va exposar.

A més, la Fiscalia de Gènova ha obert una investigació per aclarir les causes. “No ha sigut una fatalitat, sinó un error humà”, va dir el fiscal general de Gènova, Francesco Cozzi, a la televisió pública Rai. El fiscal va explicar que la investigació provarà de respondre a “una sola pregunta, ¿per què ha passat?”: “Aquest és el nostre objectiu i per aconseguir-ho farem tot el que sigui necessari”, va agregar.

Un ‘pla Marshall’ per a les infrastructures

El ministre italià va avançar que “s’utilitzarà el Fons d’Emergència de Protecció Civil per restablir el sistema ordinari de la zona afectada”.

Per a “la reconstrucció del pont Morandi”, que “necessitava manteniment des de fa dècades, s’utilitzaran els recursos del Pla Econòmic i Financer d’Autostrade, que es debatrà al setembre, i altres recursos procedents de dos fons dedicats a intervencions en infraestructures”.

Toninelli va dir que el Govern desenvoluparà “un veritable pla Marshall” per garantir el bon estat de les infraestructures del país i va considerar que és el deure de l’estat “utilitzar diners públics per al manteniment d’aquestes artèries vitals del país, en lloc de malgastar-los en grans obres inútils”.

.

Caiguda en borsa d’Atlantia

La notícia va provocar que Atlantia es desplomés dimarts a la borsa de Milà, on va arribar a caure més del 10% i va veure la seva cotització suspesa, tot i que finalment va tancar amb un retrocés del 5,39%. 

Temes: Itàlia

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.