PROPOSTA DE TREBALL
Juncker convoca una minicimera sobre immigració per a diumenge
França, Alemanya, Àustria, Itàlia, Bulgària, Espanya i Grècia hi confirmen l'assistència, en una cita prèvia al Consell Europeu de la propera setmana

zentauroepp43544778 str15 estrasburgo francia 30 05 2018 el presidente de 180531165013 /
Les velles tensions entorn de la immigració amenacen de desestabilitzar de nou la Unió Europea. L’assumpte serà el plat fort de la pròxima cimera de Caps d’Estat i de Govern de la UE dels propers 28 i 29 de juny però al president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, li ha semblat oportú convocar una minicimera prèvia a Brussel·les per intentar suavitzar l’ambient. Entre els convidats hi ha Pedro Sánchez, que ha confirmat la seva assistència.
"Convido a una reunió informal de treball sobre immigració i asil a tots els estats membres interessats. La cita serà diumenge a Brussel·les", ha tuitejat el president de la Comissió. Segons ha anunciat el seu portaveu, serà un sopar de feina perquè els països més afectats busquin solucions. Fins ara, segons han explicat fonts de la Comissió, han confirmat la seva assistència França, Alemanya, Grècia, Itàlia, Bulgària, Espanya, Àustria i Malta, encara que existeix consens per fer una altra reunió amb altres països interessats als marges de la pròxima cimera.
La reunió arriba precedida de l’amenaça del ministre d’Interior italià, Matteo Salvini, d’impedir el desembarcament dels immigrants rescatats per vaixells d’ONG; del pla de l’alemany Horst Seehofer de denegar el pas a la frontera a tots els refugiats que ja hagin sol·licitat asil en un altre país europeu, i de la crisi política desencadenada arran dels rescats de l’'Aquarius'.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Drets humans Mor una icona de la crisi migratòria per una abraçada viral
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- El 50% dels espanyols té dèficit de vitamina D: símptomes i com augmentar els nivells
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- MUNDIAL DE MOTOGP Marc Márquez es converteix en invencible en el GP d’Aragó
- La caixa de ressonància Públic guiri: ¿irritació o motiu d’orgull?
- Terrines “guau” Llancen a Barcelona una marca de gelats per a gossos