Google anuncia una inversió per recolzar la informació fiable

El gegant tecnològic vol afavorir els mitjans periodístics creïbles i detectar les notícies falses

google

google / Marcio Jose Sanchez (AP)

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

El gegant tecnològic Google ha indicat que invertirà 245 milions d'euros durant els pròxims tres anys en una sèrie de projectes per afavorir els mitjans periodístics creïbles i detectar les notícies falses a la xarxa. A través d'una entrada en el seu blog corporatiu, després que Facebook s'hagi vist esquitxat per l'escàndol protagonitzat per Cambridge Analytica.

La firma californiana ha anunciat el llançament de Google News Initiative (GNI), que pretén ajudar el periodisme a prosperar en l'era digital. Els seus objectius principals seran elevar i enfortir el periodisme de qualitat, desenvolupar models comercials que impulsin el creixement sostenible i dotar les empreses periodístiques d'innovacions tecnològiques.

Diversos mitjans s'adhereixen

Entre les eines integrades a GNI, Google desenvoluparà 'Suscribe with Google', que permetrà als usuaris, amb un compte a la plataforma, comprar la subscripció directament amb les dades personals i bancàries associats a ella. A aquesta iniciativa ja s'hi han adherit mitjans com 'Le Figaro', 'Financial Times', 'The New York Times', 'The Telegraph' o 'The Washington Post'.

Notícies relacionades

D'altra banda, el motor de cerques ha assegurat que els seus sistemes han sigut millorats per reconèixer situacions de notícies d'última hora i ajustar-ne el contingut per donar rellevància a les fonts fidedignes i no als "mals actors que desinformen".

En relació amb això, Google ha llançat 'Disinfo Lab' amb la Universitat de Harvard, que busca combatre les notícies falses durant eleccions o últimes hores, ja que admet que "cada vegada és més difícil distingir què és veritable i no veritable a través del canal 'on line'".