POLÈMICA

H&M retira una publicitat criticada per racista

La fotografia mostra un nen negre amb una dessuadora que el titlla de "mico"

La marca es disculpa després d'una onada de crítiques a les xarxes socials

fcasals41527826 internacional h m anuncio racista180108170634

fcasals41527826 internacional h m anuncio racista180108170634

1
Es llegeix en minuts
Agències

Hennes and Mauritz (H&M), la popular marca sueca de roba, ha anunciat aquest dilluns la retirada d'una fotografia publicitària que li ha valgut nombroses acusacions de racisme, especialment a les xarxes socials, i ha demanat disculpes.

La foto en qüestió mostra un nen negre que porta una dessuadora amb la inscripció "el mico més 'cool' de la jungla".

"¿Qui ha tingut la idea a H&M?", es va preguntar diumenge la model Stephanie  Yeboah al seu compte de Twitter. "Estic fastiguejada", va afegir.

"La imatge ha sigut suprimida a totes les botigues de H&M", ha indicat un portaveu de la marca. La polèmica foto tampoc està accessible a internet.

"Demanem excuses a aquelles persones que s'hagin pogut sentir ofeses", ha afegit H&M.

Precedents

Notícies relacionades

No és la primera vegada que una gran marca es troba en una situació similar. El 2014, la marca espanyola Zara va haver de retirar de la venda una camisa per a nens que portava una estrella groga i que va provocar una onada d'indignació per la seva similitud amb l'estrella que els nazis van obligar a portar els jueus.

L'octubre passat, la marca de cosmètics Dove també es va veure obligada a demanar disculpes per haver difós a internet una publicitat que també li va valer nombroses acusacions de racisme. La publicitat mostrava una dona negra que aixecava una samarreta per deixar veure una dona blanca i rossa que, al seu torn, s'aixecava la samarreta i mostrava una tercera dona mulata.

Temes:

Racisme H&M