POLÈMICA
H&M retira una publicitat criticada per racista
La fotografia mostra un nen negre amb una dessuadora que el titlla de "mico"
La marca es disculpa després d'una onada de crítiques a les xarxes socials

fcasals41527826 internacional h m anuncio racista180108170634
Hennes and Mauritz (H&M), la popular marca sueca de roba, ha anunciat aquest dilluns la retirada d'una fotografia publicitària que li ha valgut nombroses acusacions de racisme, especialment a les xarxes socials, i ha demanat disculpes.
La foto en qüestió mostra un nen negre que porta una dessuadora amb la inscripció "el mico més 'cool' de la jungla".
"¿Qui ha tingut la idea a H&M?", es va preguntar diumenge la model Stephanie Yeboah al seu compte de Twitter. "Estic fastiguejada", va afegir.
"La imatge ha sigut suprimida a totes les botigues de H&M", ha indicat un portaveu de la marca. La polèmica foto tampoc està accessible a internet.
"Demanem excuses a aquelles persones que s'hagin pogut sentir ofeses", ha afegit H&M.
Precedents
Notícies relacionadesNo és la primera vegada que una gran marca es troba en una situació similar. El 2014, la marca espanyola Zara va haver de retirar de la venda una camisa per a nens que portava una estrella groga i que va provocar una onada d'indignació per la seva similitud amb l'estrella que els nazis van obligar a portar els jueus.
L'octubre passat, la marca de cosmètics Dove també es va veure obligada a demanar disculpes per haver difós a internet una publicitat que també li va valer nombroses acusacions de racisme. La publicitat mostrava una dona negra que aixecava una samarreta per deixar veure una dona blanca i rossa que, al seu torn, s'aixecava la samarreta i mostrava una tercera dona mulata.
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció