Libèria vota en urnes iguals a les de l'1-O
jjubierre40485213 liberia171010133530 /
Gairebé 2,2 milions de liberians estan cridats aquest dimarts a les urnes per elegir el successor d'Ellen Johnson-Sirleaf en la presidència d'aquest petit país de l'Àfrica occidental, en el primer traspàs democràtic de poders des del 1943. Curiosament, els liberians han de dipositar els seus vots en unes urnes que són del mateix model que les usades en el referèndum celebrat a Catalunya l'1 d'octubre.
Membres del personal preparen els centres per a les pròximes eleccions presidencials a Monròvia. /
Les fotografies dels centres de votació mostren com les urnes són iguals, el mateix que les brides vermelles amb què es precinten. Aquestes urnes estan repartides en 5.390 col·legis electorals que estaran oberts des de les 8.00 fins a les 18.00 (hora local i GMT), perquè els ciutadans puguin escollir entre 20 candidats presidencials i més de 1.100 que aspiraran a un dels 73 escons del Parlament, explica el diari 'Liberian Observer'.
Notícies relacionadesLa Comissió Electoral anunciarà els resultats el 25 d'octubre, encara que si cap dels candidats a president aconsegueix una majoria absoluta dels sufragis, es votarà en una segona volta, igual que en les eleccions del 2005 i 2011.
L'exfutbolista Weah, entre els favorits
Els dos favorits són l'actual vicepresident, Joseph Boakai (Partit de la Unitat, PU) i el popular exfutbolista George Weah (Congrés per al Canvi Democràtic, CCD), l'únic guanyador africà d'una Pilota d'Or (1995) i considerat el millor jugador de la història del continent.
- La caixa de ressonància Willie Colón i l’eco que ressona en Bad Bunny
- Anava armat El Servei Secret dels EUA mata un home que intentava entrar a la mansió Mar-a-Lago de Trump
- Guerra a Ucraïna Les tàctiques de Putin voregen el sadisme en la guerra d’Ucraïna
- Temps Catalunya viu el primer cap de setmana sense cap pluja des de fa gairebé mig any
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
