Almenys 22 morts i 50 ferits en un atemptat al concert d'Ariana Grande a Manchester
La majoria de les víctimes són joves i adolescents
La policia de Manchester ha confirmat aquesta matinada la mort d'almenys 22 persones i 59 ferits, majoritàriament adolescents i nens, en l'explosió que ha tingut lloc cap a les 10.30 de la nit hora local al Manchester Arena, al final del concert de la cantant nord-americana Ariana Gran. La policia tracta l'explosió com un atemptat terrorista.
La primera ministra Theresa May ha emès un breu comunicat. "Estem treballant per establir tots els detalls en el que la policia està tractant com un terrible atac terrorista. Els nostres pensaments estan amb les víctimes, les seves famílies i tots els que s'han vist afectats".
Els vídeos a les xarxes socials han recollit les escenes de pànic dels assistents, majoritàriament nens i adolescents, mirant de fugir a la desesperada després de l'explosió, que s'ha produït quan la cantant ja havia abandonat l'escenari i s'havien encès els llums que indicaven el final de l'espectacle. Molts pares es trobaven a les portes de l'estadi esperant a recollir els seus fills.
Testimonis presencials han descrit també nombroses persones esteses a terra, cobertes de sang. L'explosió ha tingut lloc al 'hall' del Manchester Arena. Amb capacitat per a 21.000 persones, l'estadi es troba al centre de la ciutat, al costat de l'estació central de tren, Victoria Station. Tot el servei ferroviari ha quedat suspès. Desenes d'ambulàncies i cotxes de la policia s'han desplaçat al lloc i s'ha fet una crida als ciutadans perquè evitin acostar-se a la zona.
Alguns menors que amb la confusió i el caos van quedar separats de les seves famílies han estat reagrupats en un hotel pròxim.
Alguns usuaris de Twitter han publicat les primeres imatges del lloc.
🚨 #ÚLTIMAHORA 🚨 Explosiones en el concierto de @ArianaGrande en #Manchester 💥 pic.twitter.com/4hUZTuz0ax
— Walter-Pablo™ (@_Goropa_) 22 de mayo de 2017
Notícies relacionadesURGENTE: Se habla de dos explosiones en el Manchester Arena. La gente huye. pic.twitter.com/C89DTdn1ma
— Mike (@MrHastaLosEggs) 22 de mayo de 2017
Tota la zona al voltant del Manchester Arena ha sigut acordonada i en ella es troben treballant els equips d'emergència.
La policia ha portat a terme una segona explosió d'un paquet sospitós, que ha resultat ser roba abandonada.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
