Brigitte, companya de vida
Emmanuel Macron reserva per a la seva dona un estatus oficial com a primera dama
La parella, que es porta 24 anys, ha protagonitzat una història d'amor excepcional

jgblanco38428811 french president emmanuel macron kisses his wife brigitte tr170514132257 /
Quan, diumenge a la nit, Emmanuel Macron va fer la seva aparició tot sol a la plaça del Louvre, molts van trobar a faltar que no ho fes de la mà de Brigitte Trogneux, la seva dona, omnipresent durant la campanya electoral. Va ser al final quan va aparèixer, visiblement emocionada, la que serà la nova primera dama dels francesos i a qui el nou president donarà un estatus oficial. Sense sou, ha explicat.
«El seu lloc no estarà al darrere ni amagat, ni a Twitter, sinó al meu costat, on sempre ha estat», ha dit Macron, que la nit de la primera volta va dir de la dona que estima: «Sense ella, no estaria avui aquí». I és ben cert, explica el cercle més pròxim a la parella. És el seu gran amor i la seva més pròxima consellera. Una companya de vida.
Brigitte forma part del seu equip, li porta l’agenda, revisa els seus discursos, prem notes mentre ell parla. «Ell no fa res sense demanar-li consell, ja sigui fitxar algú, triar una americana o fer-se un tallat de cabells», ha explicat aquests dies un amic del matrimoni.
Ell, 39; ella, 64
Junts formen una parella que trenca convencionalismes, per la diferència d’edat i perquè en aquest cas és ella qui li porta 24 anys a ell. Ella en té 64 i ell, 39. «La nostra història s’explica pel que és, no per l’edat. Som una parella normal. No hi veig l’excepcionalitat. Ens necessitem l’un a l’altre. Per això fa tant de temps que estem junts», ha declarat Brigitte.
Malgrat això, la història d’amor que protagonitzen sí que és prou excepcional per tenir captivats els francesos i haver omplert els últims mesos les pàgines de paper cuixé. I tots dos s’hi han prestat amb gust. Les seves vacances, les seves passejades i els seus somriures s’han instal·lat en revistes i diaris com a part de la campanya que ha dut la parella a l’Elisi.
Només tenia 16 anys quan Macron es va enamorar perdudament de qui era la seva professora de Francès a l'institut jesuïta de La Providència, a Amiens. Ella en tenia 40, estava casada amb un banquer, André Auzière, i era mare de tres fills, que rondaven l’edat del seu alumne, un estudiant brillant. El teatre els va unir, quan Emmanuel es va apuntar al taller que ella impartia i va descobrir una dona apassionada per la literatura, cultivada, de qui va quedar captivat. A ella la va subjugar la intel·ligència del seu alumne.
El seu era un amor prohibit en una capital de províncies. Tots dos pertanyien a la burgesia local –ell, fill de metges, i ella, d’una família xocolatera– però els separava una generació i ella estava casada. Va ser Macron qui va plantar cara a l’adversitat explicant la història als pares. El pare va visitar la professora i amb la seva dona va intentar separar-los, enviant el seu fill al prestigiós institut Henri IV, al cor del barri llatí de París, on podria desenvolupar el seu talent.
«Tornaré i ens casarem»
«No et desfaràs de mi fàcilment. Tornaré i ens casarem», va escriure en una carta a Brigitte, segons ell mateix va confessar en el documental 'Emmanuel, l’estratègia del meteor', de France 3. La seva perseverança va acabar per conquistar-la del tot. Es va separar del seu marit banquer i es van casar el 2007 a Touquet, quan ell havia fet els 30. Anys més tard, al seu llibre 'Revolució', rendia homenatge a la seva dona: «El verdader coratge va ser el seu».
Els Macron formen avui una família recomposta perfecta: el matrimoni, els tres fills d’ella i els set nets a qui el nou president fa d’avi, encara que li diuen 'daddy'. Tots el van acompanyar a l’escenari en la gran nit del Louvre.
Bibi o Bam és com coneixen els seus amics aquesta dona elegant, sempre rossa i bronzejada i normalment enfilada dalt d’uns talons d’agulla. Però al darrere de la imatge chic hi ha una dona que va triar viure una vida fora de l’habitual i que més d’un cop ha fet gala d’un gran sentit de l’humor. «Emmanuel ha de ser elegit aquest any, si no imagineu el meu cap d’aquí cinc», havia bromejat.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- «Per decència» Veto al ‘naked dress’ a Cannes: ¿per què el festival prohibeix a les estrelles trepitjar la catifa vermella mig despullades?
- Reforma de l’estatut fiscal El Govern espanyol blinda el mandat de García Ortiz i proposa una reforma per atorgar més autonomia al fiscal general