Guindos lamenta que el cap de l'Eurogrup no s'hagi disculpat
Jeroen Dijsselbloem va lamentar que els països del sud es gastessin els diners en "copes i dones" i després demanessin ajudes

/
El ministre d'Economia, Indústria i Competitivitat, Luis de Guindos, ha qualificat de "desafortunades" les declaracions pronunciades pel president holandès de l'Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, que va acusar els països del sud d'Europa de gastar els diners "en alcohol i dones". "Esperava que s'hagués penedit" de les seves paraules, ha dit.
Així ha respost Guindos als passadissos del Congrés al ser preguntat per les paraules de Dijsselbloem, que en una entrevista al diari alemany 'Frankfurter Allgemeine Zeitung' va assenyalar que "la solidaritat és extremadament important", però "qui l'exigeix també té obligacions".
"No puc gastar-me tots els meus diners en licor i dones i a continuació demanar ajuda. Aquest principi s'aplica a nivell personal, local, nacional i fins i tot a nivell europeu", va arribar a dir.
Notícies relacionadesSense dilació, Guindos va censurar aquest mateix dimarts les declaracions de l'holandès perquè, segons va apuntar, "ningú es gasta els diners en despeses inútils" i, de fet, es va mostrar convençut que al final es penediria de les seves paraules.
"Les declaracions em semblen desafortunades des del punt de vista de la forma i del fons", ha insistit aquest dimecres al sortir del ple del Congrés, on ha lamentat que Dijsselbloem no se n'hagi desdit. "Esperava que s'hagués penedit" de les seves paraules, ha comentat.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura