El Sudan del Sud, sumit en la fam
El Govern reconeix que 4,9 milions de persones pateixen els efectes de la fam a diverses regions del país
/
El Govern del Sudan del Sud ha alertat aquest dilluns que diverses regions afectades per la violència estan patint els efectes de la fam, i també ha advertit de la complexa situació que afronten altres zones per la inseguretat alimentària que experimenten.
"A l'estat d'Unitat, alguns comtats estan catalogats com a afectats per la fam o amb risc de fam", ha explicat el president de l'Oficina Nacional d'Estadística del Sudan del Sud, Isaiah Chol Aruai, en una roda de premsa a Juba.
PITJORS PREVISIONS
El responsable governamental ha dit que l'efecte a llarg termini del conflicte que pateix el país, unit als alts preus, la crisi econòmica i la baixa producció agrícola, provocarà que uns 4,9 milions de persones experimentin inseguretat alimentària entre el febrer i l'abril, una xifra que podria pujar fins als 5,5 milions de persones al juliol.
- Crisi a Rodalies La Generalitat confia que l’AP-7 a Martorell en sentit sud reobri el 9 de febrer
- Producte viral On es poden aconseguir a Barcelona les noves Hobonichi: les agendes que són un fenomen de masses
- Posada a punt de la xarxa Radiografia del pla de Rodalies 2026-2030: en què, quant i on s’inverteix
- Obrirà aquest any La Fundació Pasqual Maragall crea una unitat d’Alzheimer a l’Hospital del Mar per prevenir la malaltia en pacients sense símptomes: «És una cosa visionària»
- Desatenció sanitària i social La denúncia d'una farmacèutica després de la mort d'una jove per suïcidi es fa viral
