CRISI A L'ÀFRICA OCCIDENTAL
Tropes del Senegal entren a Gàmbia per forçar la renúncia de Jammeh
El nou president electe, Adama Barrow, pren possessió del càrrec en una cerimònia celebrada a Dakar

mbenach36941293 adama barrow is sworn in as president of gambia at gambia s 170119183049
Tropes del Senegal han entrat aquest dijous en territori de Gàmbia per forçar Jammeh a deixar la presidència del país. "Hem entrat a Gàmbia", ha anunciat el portaveu militar senegalès, Abdu Ndiaye. Aquests militars formen part d'una força de la Comunitat Econòmica dels Estats de l'Àfrica Occidental (CEDEAO), que ha rebut l'aval del Consell de Seguretat de l'ONU per aconseguir que el president, que va perdre les últimes eleccions, abandoni el poder.
Mentrestant, Adama Barrow ha pres possessió aquest dimecres com a president de Gàmbia en una cerimònia celebrada a l'ambaixada del seu país a Dakar (Senegal). El cap d'Estat sortint, Yahya Jammeh, es nega a cedir el poder a Banjul.
Barrow ha jurat el càrrec en presència de representants del Govern del Senegal, de l'ONU, la Unió Africana i de la CEDEAO.
Notícies relacionadesEl nou president de Gàmbia ha demanat a l'Exèrcit del seu país que li mostri lleialtat i no ofereixi resistència davant una intervenció d'una coalició militar regional conjunta per desallotjar Jammeh. Aquest ha sigut el primer mandat del nou president segons després de jurar el nou càrrec a Dakar, on està refugiat des de fa dies per la seva pròpia seguretat.
Barrow va guanyar les eleccions generals celebrades l'1 de desembre passat amb el 43% dels vots, però Jammeh, que ha governat el país durant 22 anys, va declarar fa dos dies l'estat d'emergència per impedir que sigui investit.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»