Un bombardeig mata el 'pallasso d'Alep'
Anas al-Baixa havia decidit quedar-se a la ciutat assetjada per intentar alegrar els nens amb els seus espectacles
Un ciutadà sirià que feia de pallasso per alleujar la situació dels nens de la zona de la ciutat siriana d'Alep controlada pels rebels va morir dimarts en un bombardeig.
Anas al-Baixa, de 24 anys d'edat, era el director del centre del grup civil Espai d'Esperança, i era conegut com 'el pallasso d'Alep' per nombrosos mitjans.
Mahmud al-Baixa, que s'ha identificat com a germà d'Anas, ha acusat a través del seu compte de Facebook Rússia i Síria d'estar darrere del bombardeig.
"Anas es va negar a marxar d'Alep i va decidir quedar-se per continuar el seu treball com a voluntari per ajudar els civils i donar regals als nens als carrers", ha dit.
NI L'ÚLTIM ADÉU
"Tot el que volia Anas era donar felicitat als nens d'Alep. ¡Anas no és un terrorista! És un membre actiu de la societat civil que va treballar dia i nit per donar un somriure als nens sirians", ha agregat.
Així mateix, ha lamentat que ni ell ni la seva família "van poder donar-li l'últim adéu" perquè "Alep és una ciutat assetjada des de fa 112 dies".
"Estic orgullós del meu germà. Adéu, estimat. Espero que descansis en pau, més que portant bondat a aquest món cruel", ha dit Mahmud al-Baixa al seu text.
OFENSIVA A GRAN ESCALA
Alep és el centre d'una ofensiva a gran escala de l'Exèrcit sirià i els seus aliats, que pretenen prendrea als rebels els barris que controlen a l'est de la ciutat.
La presa de l'est d'Alep seria la gran victòria del president, Baixar al-Assad des de l'inici de l'aixecament en contra seu el 2011, restaurant el seu control sobre el conjunt de la ciutat, al marge de la zona que ara dominen les milícies kurdes, que fins ara no s'han enfrontat amb l'Exèrcit.
El cap de l'Alt Comitè Negociador (ACN) de l'oposició siriana, George Sabra, va ressaltar dimarts que la caiguda de l'est d'Alep en mans de l'Exèrcit sirià no implicaria el final de la lluita contra Al-Assad.
Notícies relacionades"Alep és un lloc important per a la revolució, però no és l'últim lloc", va indicar, recordant que "hi ha molts llocs sota control de l'Exèrcit Lliure Sirià (ELS)".
Per la seva part, el secretari general adjunt de l'ONU per a Assumptes Humanitaris, Stephen O'Brien, "va pregar" dimecres al Consell de Seguretat que actuï d'una vegada per sempre per detenir els combats i permetre l'accés de l'ajuda humanitària abans que Alep es converteixi en "una gran fossa comuna".
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
