Falsa alerta de bomba en dos avions que volaven a Brussel·les
La fiscalia havia donat credibilitat a l'amenaça i activat el pla mèdic per a catàstrofes
jcortadellas35049238 160810202221
L'alerta de bomba a causa de dos avions que es dirigien a l'aeroport de Brussel·les-Zaventem ha resultat ser falsa i cap dels aparells, que ja són an terra, contenia res sospitós a l'interior, segons mitjans digitals belgues Els bombers de Brussel·les han confirmat que els dos avions objecte d'amenaça de bomba han aterrat i el passatge està sa i estalvi. Un dels aparells ha aterrat a Zaventem, el principal aeroport de la capital belga, i el segon a la localitat francesa de Tolosa.
La fiscalia belga havia considerat creïbles les dues amenaces de bomba en dos avions diferents. Les autoritats havien activat el pla mèdic per a catàstrofes. La Creu Roja, no obstant, ha confirmat que ja s'ha aixecat el dispositiu d'emergència.
Notícies relacionadesFonts del Gabinet del ministre de l'Interior, Jan Jambon, han insistit a mantenir la calma perquè "no hi ha cap raó concreta per caure en el pànic".
Bèlgica va patir el 22 de març passat dos atemptats terroristes a l'aeroport de Zaventem i a l'estació de metro de Maelbeek que van causar 32 morts i centenars de ferits. Els mesos següents als atacs es van reproduir les alertes de bomba i es van multiplicar les operacions policials, incloent-n'hi dues en què es va detenir diversos individus sospitosos de voler tornar a atemptar.
- Hisenda Renda 2025: aquestes són les deduccions autonòmiques que no se t’han d’escapar
- Investigació Un mort i diversos ferits després que un tren d’alta velocitat xoqués amb un camió militar a França
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 7 d’abril a Espanya per la Guerra de l’Iran: lleugeres pujades d’ambdós combustibles
- Expedició Radiació espacial: a què s’arrisquen els astronautes d’Artemis II i les missions del futur
- Cita internacional Barcelona capta convencions que no poden anar al Golf: el Rotary s’avança al 2027
