Mèxic concedeix l'extradició del Chapo als Estats Units
La defensa del narco disposa d'un mes per presentar un recurs
	mbenach33795299 recaptured drug lord joaquin el chapo guzman is 160507210456 /
La Secretaria de Relacions Exteriors de Mèxic va anunciar ahir que ha concedit l’extradició del narcotraficant Joaquín, 'el Chapo', Guzmán als Estats Units per ser processat en dos tribunals d’aquell país, un de Califòrnia i un altre de Texas, per diversos delictes. En un comunicat, la cancelleria indica que va notificar la seva decisió al cap del càrtel de Sinaloa, que el 7 de maig passat va ser traslladat del penal de l’Altiplano, al centre de Mèxic, a un d’ubicat a Ciudad Juárez, a la frontera amb els Estats Units.
La nota de la Secretaria d’Exteriors assenyala que s’han rebut garanties que no s’aplicarà la pena de mort a Guzmán Loera en cas de ser extradit i jutjat en aquell país. La defensa del narco encara té la possibilitat de presentar un recurs en el termini de 30 dies, encara que és dubtós que ho faci.
El narcotraficant està reclòs a l’ala d’alta seguretat de la presó de Ciudad Juárez, actualment controlada per militars, «està vigilat les 24 hores del dia», segons el seu advocat i «almenys tres persones l’estan mirant contínuament». El lletrat ha denunciat que Guzmán pateix «danys irreparables i irreversibles en la seva salut, pels quals ha de ser medicat de per vida», a causa del tracte sofert al penal de l’Altiplano des de la seva recaptura el gener passat. Mentre El Chapo va estar pròfug, els seus advocats van tramitar empares contra les dues demandes d’extradició emeses pels EUA. Però fa poc més de dos mesos ell mateix els va demanar que, en lloc de frenar-la, fessin tot el possible per accelerar la seva extradició, ja que no suportava el règim carcerari actual.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
