Emmascarats criden a actuar contra els menors immigrants a Estocolm
El grup,vestit de negre, reparteix pamflets al centre de la capital contra la "delinqüència importada"
Un grup d'entre 50 i 100 emmascarats van marxar divendres a la nit pel centre d'Estocolm per fer una crida a "actuar" contra els menors d'origen immigrant. Els emmascarats, vestits de negre, repartien pamflets encapçalats amb la paraula "Prou", en què s'instava a fer front als "nens del carrer" nord-africans que, d'acord al text, "ronden pels voltants de l'estació central".
Així mateix, es cridava els homes suecs a "defensar" el país enfront del que es qualificava de "delinqüència importada".
Fonts policials han confirmat a la ràdio sueca l'existència d'aquests pamflets cridant a la violència contra estrangers, encara que van indicar que no constava cap informació que s'haguessin produït agressions contra menors o altres persones d'origen immigrant. Van ser detingudes tres persones emmascarades per alteració de l'ordre públic.
Aquests incidents al centre d'Estocolm es produeixen coincidint amb la creixent alarma social per l'arribada de refugiats al país.
Suècia és el país de la UE que més refugiats per càpita ha rebut, després de l'arribada l'any passat de 163.000 sol·licitants d'asil, el 32 % d'ells procedents de Síria.
Notícies relacionadesEl rècord d'arribades va col·locar al caire del col·lapse el sistema d'acollida i va fer que el Govern roig-verd, pressionat per l'oposició de centredreta, fes un tomb substancial a la seva política d'asil, fins llavors una de les més generoses de la UE.
L'Executiu va anunciar aquesta setmana el propòsit d'expulsar del país entre 60.000 i 80.000 persones que van demanar asil l'any passat, després d'haver rebutjat les seves sol·licituds.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant