Croàcia reclama a Grècia que deixi d'enviar els refugiats als Balcans
El Govern de Zagreb va tancar divendres set dels vuit controls fronterers per frenar l'arribada de refugiats
Croàcia ha exigit aquest dilluns que Grècia deixi de permetre que refugiats procedents del Pròxim Orient arribin a través del seu territori a la resta d'Europa.
"Aquesta situació, en què Grècia buida els seus campaments i envia els refugiats a Macedònia, Sèrbia i Croàcia és absolutament inacceptable", ha declarat el ministre de l'Interior croat, Ranko Ostojic, a la localitat de Tovarnik, a prop de la frontera amb Sèrbia, segons recullen els mitjans del país.
"Si es vol aturar aquesta onada (de refugiats), s'ha d'aturar a la font: entre Turquia i Grècia, només així es millorarà la situació", ha destacat.
Els ministres d'Interior de la Unió Europea es reuneixen demà a Brussel·les per debatre la resposta a la crisi migratòria més greu dels últims 70 anys.
PARAR EL FLUX
Ostojic ha assegurat que exposarà als seus col·legues europeus la seva valoració que s'ha d'aturar el flux de refugiats cap als Balcans a Grècia i Turquia.
El responsable croat ha indicat que la UE ha de crear "punts d'accés" a Turquia, on els refugiats puguin presentar les seves demandes d'asil.
Unes 29.000 persones, la majoria procedents de Síria, han arribat a Croàcia des de Sèrbia l'última setmana després de seguir la denominada ruta dels Balcans, que comença a Grècia.
29.000 ARRIBADES
Segons dades del Ministeri de l'Interior de Croàcia, només sis refugiats dels aproximadament 29.000 que han arribat al país han sol·licitat asil.
La majoria dels refugiats volen seguir el seu viatge cap a països rics del nord d'Europa, com Alemanya i Suècia, on les condicions d'asil són més favorables.
Croàcia és membre de la Unió Europea, però no forma part de la seva zona de Schengen, que permet la lliure circulació a 26 països europeus.
Notícies relacionadesA més, Croàcia ha tancat per al trànsit de camions l'únic pas fronterer que encara tenia obert amb Sèrbia, després del tancament de set més a causa de la crisi de refugiats, ha informat avui l'emissora de televisió pública sèrbia RTS.
El tancament del pas de Bajakovo/Batrovci ha tingut lloc aquesta mitjanit sense cap explicació per part croata, ha indicat la font, que ha assenyalat que una llarga cua de camions, de diversos quilòmetres de llarg, es troba a la frontera.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats