70 ANIVERSARI D'HIROSHIMA
¿Què passaria si una bomba atòmica caigués a Barcelona?
Un historiador nord-americà crea un mapa interactiu que mostra l'abast que tindria un atac nuclear

L’abast que tindria una bomba ’Tsar’ si explotés al centre de Barcelona. /
El 'Little Boy', la bomba que els Estats Units van llançar a Hiroshima fa 70 anys, mataria unes 150.000 persones si caigués al centre de Barcelona i en feriria unes 300.000.
Així ho reflecteix la nova pàgina web creada per l'historiador nuclear de l'Institut de Tecnologia de Sevens (a Nova Jersey), Alex Wellerstein, que permet als usuaris provar amb les ciutats més grans del món i totes les bombes provades i desenvolupades per les nou potències nuclears mundials.
Notícies relacionadesEl cap nuclear més potent creat fins ara --cortesia de l'Antiga Unió Soviètica--, la 'Tsar bomba, de 100 megatones de potència' en cas de caure al damunt de Barcelona, mataria immediatament gairebé tres milions de persones i, a la llarga, afectaria tota la població catalana. Si, en canvi, explotés a Madrid, acabaria amb més de 3,8 milions de vides.
A més, la pàgina també explica els efectes que tindria un atac d'aquesta índole i fins on arribarien les conseqüències per a la població afectada.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó