TENSIÓ AL REGNE UNIT
Els nacionalistes escocesos insinuen un altre referèndum per a la independència
Un alt membre de l'SNP assegura que es plantarà cara a Londres i a Cameron si es decideix organitzar una segona votació plebiscitària
Els nacionalistes escocesos estan preparats per impulsar un segon referèndum sobre la independència d'Escòcia. Segons ha assegurat un veterà membre del partit a Westminster als diaris 'The Times' i 'The Guardian', l'SNP s'oposarà a Cameron si així ho creu necessari.
Diumenge passat, el líder dels 'tories' va descartar l'opció de convocar un segur referèndum a Escòcia. Per la seva banda, la líder nacionalista Nicola Sturgeon va reaccionar assegurant que David Cameron no tindria cap dret a negar-se a la votació.
Els escocesos van perdre l'oportunitat d'independitzar-se amb el referèndum del 18 de setembre de l'any passat, en què van vèncer els unionistes amb un 55% del vot en contra del 45%. L'espectacular auge de l'SNP en les eleccions generals de la setmana passada ha fet que molts votants pressionin per a un nou referèndum.
RT @ScotGovFM: First Minister @NicolaSturgeon meeting Prime Minister today at Bute House pic.twitter.com/Y1oY6FCLRo
— Scottish Government (@scotgov) 15 de mayo de 2015
FORA DE L'AGENDA POLÍTICA
Notícies relacionadesSturgeon va assegurar reiteradament durant la campanya que un referèndum sobre la independència de la nació està fora de l'agenda política i que només tornaria a primera línia si es produïa un canvi “material” en les circumstàncies.
Dimecres Sturgeon va indicar que els escocesos podien demanar un altre referèndum si Cameron no accedia a donar més poders al Parlament escocès, com va prometre al setembre. Durant aquest divendres Cameron i Sturgeon es reuniran per primera vegada després de les eleccions generals que van donar una renovada victòria als conservadors.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió