Nou sisme de 6,7 graus en l'escala de Richter al Nepal
L'epicentre s'ha situat a 81 quilòmetres a l'est de Kàtmandu
El terratrèmol s'ha notat a Nova Delhi, a gairebé tot el nord de l'Índia i a Bangla Desh
Un nou sisme de 6,7 graus en l'escala Richter ha tornat a sacsejar avui el Nepal, 24 hores després del terratrèmol de 7,8 graus que ha causat al voltant de 2.000 morts i 5.000 ferits al país.
El Servei Geològic dels Estats Units (USGS) ha informat avui que la rèplica ha tingut el seu epicentre a 81 quilòmetres a l'est de la capital nepalesa, Kàtmandu. El moviment tel·lúric s'ha notat a Nova Delhi i a pràcticament tot el nord de l'Índia i a Bangla Desh.
Segons l'USGS, des del terratrèmol de 7,8 que ahir va afectar el cor del país de l'Himàlaia s'han produït 35 rèpliques, però aquesta és la més forta de totes les registrades. Segons mitjans locals al Nepal, després de la rèplica, de gran potència, s'han produït escenes de pànic amb gent corrent cap al centre dels carrers per protegir-se de possibles ensorraments d'edificis.
Notícies relacionadesEl terratrèmol de dissabte al Nepal es va fer notar també als països dels voltants, i va causar 51 morts a l'Índia, tots en estats del nord-oest del país, i 17 a la Xina. Avui també s'ha sabut que a Bangla Desh almenys una persona va morir per la caiguda d'un mur com a conseqüència de la repercussió del sisme d'ahir al Nepal.
Aquest és el terratrèmol de més intensitat en gairebé 80 anys al país de l'Himàlaia i el pitjor que ha viscut la regió en una dècada, des que el 2005 un moviment tel·lúric va causar una tragèdia de grans proporcions al Caixmir, amb un balanç de més de 84.000 morts.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Trump no beu però té "personalitat d’alcohòlic"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Una nova guerra dels dos grans Florentino i Laporta se les tenen
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Garagarza reapareix a la ciutat esportiva de l’Espanyol després de l’infart
- igualtat de gènere Dones en Joc impulsa el paper de la dona en el món de l’esport
- Un Punter demolidor salva la ratxa en la tercera pròrroga
- Gerard Esteva, president de la UFEC: "La falta d’inversió està extingint les entitats esportives sense ànim de lucre"
