ITÀLIA
Renzi relaciona la inestabilitat de Líbia amb la crisi migratòria
El primer ministre italià, Matteo Renzi, va considerar ahir prioritari aconseguir l'estabilitat a Líbia, país embrancat en una cruenta guerra civil des de fa quatre anys, com a punt de partida per posar fi a la crisi migratòria al Mediterrani, que aquesta setmana ha tornat a mostrar la cara més tràgica amb centenars d'immigrants desapareguts al mar després d'intentar sense èxit arribar a les costes italianes.
En una roda de premsa conjunta amb el president dels Estats Units, Barack Obama, a Wa-shington, on es troba de viatge oficial, Renzi va reconèixer que «no és fàcil» pacificar el país magribí, tot i que va assegurar que «treballem cada dia amb les Nacions Unides i els nostres aliats» per aconseguir-ho.
«Aturar el tràfic de persones és l'única manera de donar un horitzó de justícia i seguretat a l'àrea. Confio que si ho convertimos en prioritat, obtindrem un gran resultat», va manifestar el polític italià. Renzi va agrair la que va qualificar d'«important» col·laboració dels Estats Units en aquesta matèria.
Notícies relacionadesEl primer ministre italià també es va referir a la detenció per part de la policia italiana de 15 immigrants musulmans acusats d'haver llançat a l'aigua 12 companys d'embarcació a alta mar pel fet de ser cristians, després de sortir el dia 14 passat de la costa de Líbia. Renzi va descartar que es tracti d'«un xoc de religions», i ho va relacionar amb «la justícia i la dignitat humana».
En els últims cinc dies han arribat a Itàlia més de 10.000 immigrants, cosa que eleva a 27.990 els indocumentats arribats al país aquest any.
- Literatura catalana Jordi Nopca: «Tenir un fill és com ficar l’extrema dreta a casa»
- L’acudit s’explica sol
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- Previsió meteorològica Pluja a bots i barrals: el pronòstic del Meteocat per a Catalunya
- ¿Ets classe mitjana-alta el 2025? Aquest hauria de ser el teu salari mínim
- Congrés de la indústria audiovisual L’ISE torna a batre el seu rècord i supera els 85.300 visitants el 2025, un 15% més
- Campanya de l’IRPF La declaració de la renda es podrà pagar amb Bizum o targeta
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Què heu de fer si una eruga processionària del pi enverina el vostre gos?
- Crisi migratòria Junts vincula el seu suport al repartiment de migrants al traspàs de les competències en immigració
- Forta discrepància Exclusiva Mamarazzis: Piqué no es muda a Miami i Shakira s’emporta els seus fills de gira