CANVIS ARRAN DE LA TRAGÈDIA DELS ALPS

Alemanya modificarà el sistema de tancament de les portes a les cabines dels avions

El Govern de Berlín també revisarà els exàmens psicològics per accedir al títol de pilot

El ministre alemany de Transport, Alexander Dobrindt, durant la roda de premsa que ha ofert a Berlín amb el president de Germanwings.

El ministre alemany de Transport, Alexander Dobrindt, durant la roda de premsa que ha ofert a Berlín amb el president de Germanwings. / PAUL ZINKEN (EFE)

2
Es llegeix en minuts

El Govern d'Alemanya revisarà els sistemes de tancament de les cabines de vol dels avions i els exàmens mèdics i psicològics dels pilots, després de la catàstrofe aèria de l'aparell de Germanwings que cobria el trajecte entre Barcelona i Düsseldorf i es va estavellar als Alps francesos amb 150 persones a bord.

Així ho ha anunciat aquest dijous el ministre alemany de Transports, Alexander Dobrindt, al sortir d'una reunió amb representants de la Federació Alemanya de la Indústria de l'Aviació. En la trobada s'ha acordat crear una comissió d'experts per analitzar aquestes qüestions i presentar un catàleg de propostes, tant pel que fa als sistemes de seguretat dels avions com a les proves d'aptitud dels pilots.

"El nostre objectiu és optimitzar la seguretat aèria i revisar els estàndards actuals, arran de la terrible tragèdia de Germanwings", ha indicat el ministre Dobrindt.

El grup d'experts analitzaran, entre altres aspectes, els mecanismes de tancament de les cabines de pilotatge, introduïts després dels atemptats de l'11 de setembre del 2001 de Nova York per impedir l'accés d'intrusos en aquest espai.

DEPRESSIÓ GREU

Les investigacions de la fiscalia francesa, basades principalment en les gravacions d'una de les caixes negres de l'Airbus A320, apunten que el copilot, Andreas Lubitz, va bloquejar la porta per dins al quedar-se sol a la cabina, en absència del capità, i després va impedir que aquest hi pogués entrar de nou.

Pel que fa a Lubitz, se sap així mateix que el 2009 va interrompre la seva formació com a pilot per un "episodi de depressió" greu que va comunicar a l'escola de vol de Lufthansa, segons ha confirmat l'aerolínia.

Segons ha revelat la Fiscalia de Düsseldorf, el dia de la catàstrofe el jove, que abans d'obtenir la seva llicència com a pilot va rebre tractament psicoterapèutic per "tendències suïcides", tenia una baixa mèdica, que aparentment no va comunicar a Germanwings.

COMISSIÓ D'EXPERTS

La comissió d'experts estarà integrada tant per tècnics com per avaluadors mèdics i psicòlegs, per optimitzar els exàmens a què són sotmesos els aspirants a pilot, ha indicat el president de la Federació Alemanya de la Indústria de l'Aviació, Klaus-Peter Siegloch.

Notícies relacionades

El representant de la indústria del sector ha destacat les converses que "pràcticament diàriament" es mantenen amb el Govern des de la catàstrofe dels Alps.

Siegloch ha recordat que, pràcticament de forma immediata, les principals aerolínies alemanyes van adoptar la norma que a la cabina no s'hi pot quedar una persona sola i que, en cas que el pilot o el copilot se n'absentin, el seu lloc sigui ocupat fins que torni per un altre membre de la tripulació.