INVESTIGACIÓ D'UNA TRAGÈDIA AÈRIA

Trobada la segona caixa negra de l'avió estavellat als Alps

La troballa permetrà confrontar els paràmetres de vol de l'aparell amb la gravació de les converses a la cabina

Gendarmes i investigadors, entre les restes de l’avió estavellat als Alps.

Gendarmes i investigadors, entre les restes de l’avió estavellat als Alps. / ANNE-CHRISTINE POUJOULAT (AFP)

1
Es llegeix en minuts

La segona caixa negra de l'{A320} de l'aerolínia alemanya {Germanwings} que es va estavellar als Alps francesos el dia 24 ha sigut trobada aquest dijous pels investigadors, segons han indicat fonts de la investigació. El fiscal de Marsella, Brice Robin, ha confirmat la troballa i ha dit que "tot apunta" que la segona caixa negra "podrà ser estudiada", malgrat que està bastant danyada.

Robin ha explicat en roda de premsa que la segona caixa negra, que ha sigut trobada pels gendarmes 10 dies després de l'accident, estava enterrada a terra. "Vam haver d'excavar per treure-la. Sembla que va estar exposada al foc perquè està totalment ennegrida", ha assenyalat el fiscal.

Robin ha indicat que la caixa serà enviada aquesta mateixa nit a París perquè sigui analitzada pels experts de l'Oficina d'Investigació i Anàlisi (BEA). Les seves dades seran "un complement indispensable en la comprensió del que va passar en els últims minuts d'aquell vol", ha agregat el fiscal.

La segona caixa negra haurà de completar les dades obtingudes de la primera, trobada el dia mateix del sinistre, i que conté les gravacions registrades a la cabina de l'aparell. D'aquesta informació es desprèn, segons va indicar el fiscal de Marsella, Brice Robin, que el copilot, Andreas Lubitz, es va tancar a la cabina de pilotatge quan el comandant va sortir per anar al lavabo i va posar l'avió en descens fins que es va estavellar al massís dels Trois Évêches. El fiscal va indicar que tot apunta que Lubitz ho va fer de forma voluntària.

Notícies relacionades

L'estudi de la segona caixa negra, del qual s'encarregaran els experts de l'Oficina d'Investigació i Anàlisi (BEA), permetrà corroborar la versió dels fets que es desprenen de la primera.

PRIORITAT DELS INVESTIGADORS

Des del dia mateix de l'accident, la recerca de la segona caixa era una de les prioritats dels investigadors, però la violència de l'accident de l'avió, que es va estavellar contra la roca a 700 quilòmetres per hora, l'ha mantingut molt amagada entre les restes de fusellatge.