El Govern català celebra l'alliberament de Marginedas
La Generalitat ha recordat també la resta de periodistes al món privats d'exercir la seva professió
Rajoy, en un acte a Sevilla, i Rubalcaba, via Twitter, també expressen la seva satisfacció per la notícia
El president del Govern ha mantingut una conversa telefònica amb Marc Marginedas poc després de l’alliberament del periodista. /
El Govern de la Generalitat ha celebrat l'alliberament del periodista d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA Marc Marginedas, després de gairebé sis mesos de segrest a Síria. El president del Govern, Mariano Rajoy, i el líder de l'oposició, el socialista Alfredo Pérez Rubalcaba, també han celebrat la notícia. Marginedas ha estat alliberat aquest diumenge a la matinada després d'estar gairebé sis mesos segrestat a Síria en mans de gihadistes pertanyents al grup conegut com a Estat Islàmic de l'Iraq i el Llevant (ISIL). El periodista ja ha pogut creuar la frontera entre Síria i Turquia.
El Govern català ha manifestat que aquest és un gran dia "per a la família de Marc Marginedas, per al diari EL PERIÓDICO i per a les persones que estimen la llibertat, un dels pilars de la societat. Així mateix, la Generalitat ha volgut posar de manifest la seva solidaritat amb la resta de periodistes de tot el món que es veuen privats d'exercir la seva professió, entre els quals hi ha la trententa de reporters estrangers segrestats a Síria i més d'un centenar de periodistes locals.
També el president del Govern, Mariano Rajoy, ha expressat la seva alegria per l'alliberament de Marginedas, segrestat a Síria des del mes de setembre, encara que ha recordat que "encara queda gent allà", en referència als treballadors del diari 'El Mundo' Javier Espinosa i Ricard Garcia Vilanova.
Notícies relacionadesA l'arribar al Palau de Congressos de Sevilla per assistir a la clausura del Congrés Regional del PP andalús que ha elegit l'encara secretari d'Estat de Sanitat, Juan Manuel Moreno Bonilla, president de la formació regional, Rajoy ha detallat que ha parlat amb Marginedas a primera hora del matí i l'ha trobat "raonablement bé", tot i que ha matisat que "és difícil que es trobi bé després de viure una situació així", i s'ha mostrat esperançat perquè "tot el que li ve ara serà millor".
El secretari general del PSOE ha utilitzat les xarxes socials per fer-se ressò de la notícia. "L'alliberament de Marc Marginedas és una excel·lent notícia. Ara esperem que es produeixin els de Javier Espinosa i Ricard Garcia Vilanova", ha dit Rubalcaba al seu compte de Twitter.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
