CRISI AL PAÍS DE L'EST
Ianukóvitx anuncia eleccions anticipades i un Govern d'unitat
El president ucraïnès anuncia la restitució de la Constitució del 2004

Vista aèria de la plaça de la Independència de Kíev, a primera hora d’aquest divendres. /
El president d'Ucraïna, Víktor Ianukóvitx, ha anunciat la celebració d'eleccions anticipades al país així com la creació d'un Govern d'unitat i la restitució de la Constitució del 2004, que limita els poders al cap de l'Estat, com a solució per intentar posar punt final a la crisi que dijous es va cobrar més d'un centenar de víctimes mortals.
Milers de persones es mantenen a la plaça de la Independència (Maidan) de Kíev, el nucli de les protestes que van començar avui fa tres mesos, després que el president d'Ucraïna, Víktor Ianukóvitx, renunciés a firmar un tractat d'associació amb la Unió Europea. La nit ha estat de tensa calma després de la sagnant jornada de dijous, en què els enfrontaments entre manifestants i les forces de seguretat van acabar amb desenes de morts i centenars de ferits.
Ucraïna ha viscut aquestes últimes hores pendent de les negociacions entre Ianukóvitx i els ministres d'Exteriors de França, Alemanya i Polònia, que s'han prolongat fins ben entrada la matinada. Govern i oposició, finalment, han firmat l'acord per avançar les eleccions i, mentrestant, establir un Govern d'unitat nacional per treure el país de la crisi de violència.
Tímides sancions de la UE
Notícies relacionadesLa Unió Europea, després d'acordar ahir tímides sancions que entren en vigor aquest divendres, reunirà els ministres d'Exteriors dels Vint-i-vuit per abordar la crisi.
Un altre front està al Parlament ucraïnès (la Rada), que celebra una sessió extraordinària per abordar una reforma constitucional que retalli els poders del cap de l'Estat, una altra de les exigències de l'oposició. A última hora d'ahir, la Cambra va prohibir l'operació antiterrorista anunciada dimecres pels serveis secrets i dirigida contra manifestants radicals que han pres desenes d'administracions i edificis oficials els últims dies. La resolució va ser aprovada gràcies als vots de 12 de diputats que van abandonar l'oficialista Partit de les Regions, la formació de Ianukóvitx, que no va participar en la votació.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns