LA CAMPANYA D'OBAMA DES DE DINS
Amb fotos d'Eleanor Roosevelt

Seu de Dones Demòcrates, a Washington DC. /
Arriba un altre delsvoluntaris que ha estat fent trucades i li ensenya lesfitxes a una de les coordinadores.Amandali dóna les gràcies, hi fa un cop d'ull i me les dóna perquè les introdueixi a la base de dades. "¿Com ha respost a latrucada? ¿Recolza Obama? ¿Quins temes el preocupen? ¿Votarà anticipadament?...". M'imagino un punt al mapa: l'equip de la campanya demòcrata deldistricte electoral 2 de Washington DC enviant informació cap a la seu central d'ObamaaChicago, i com aquest, milers de punts a tot el país. Aquests dies s'incideix de forma especial en les preguntes sobre el vot: a quina hora té previst anar a votar i també sobre el vot anticipat. Aquesta setmana tindrem una xerrada sobre això amb alguns estrategs de campanya.
Les oficines dels 'wards' 1 i 2 estan situades en la seu deDones Demòcrates, un edifici imponent de fusta noble que s'alça en el ple centre del barri gai deWashington. En els seus salons d'estil victorià pengen fotos d'Eleanor Roosevelto còpies de la declaració dels Drets Humans, i et pots imaginar la reina prenent el te asseguda en algun d'aquests sofàs.
Aquests dies, no obstant, les sales alberguen els voluntaris de la campanya perObamai perKeine, el candidat al Senat. A la planta baixa hi ha la taula de l'anomenat 'phone bank', on els voluntaris que fan les trucades recullen el seu telèfon, després pugen a la segona planta, on alguna de les coordinadores els dóna una llista de contactes a qui han de trucar i es reparteixen per les diverses habitacions.
Notícies relacionadesDes de l'ala oest de l'edifici m'arriben fragments d'algunes de les converses telefòniques. Un dels voluntaris s'acosta aAmanda:"Hi ha una senyora alsaló Emily Blairque ens demana que abaixem la veu".Virginia, una dona de més de 80 anys, sol venir cada dia a llegir asseguda al sofà rosa, és una de les membres més veteranes i ha saludat massapresidents per deixar-se impressionar per l'emoció de les eleccions. Amanda assenteix amb respecte i s'acosta amb un somriure a atendre nousvoluntaris. No deu tenir més de 24-25 anys, però no són les seves primeres eleccions.
Avui veig nerviosisme, algunesenquestes parlen d'una diferència mínima, pràcticament d'un empat tècnic. I els mitjans de comunicació ja escalfen motors per al debat de vicepresidents. ElsJoves Demòcrateshan organitzat una festa per seguir-lo des d'un bar. No sé si ens espera un bon debat, però pizza i cervesa segur que sí.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- La cantant argentina María Becerra, ingressada després de ser operada d’urgència
- Marc Giró, una de les peces més cobejades de la televisió, renova finalment el seu contracte amb RTVE
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- El papa Francesc i Jesús es fan 'selfies' al cel: així és el vídeo viral fet amb IA