Primàries republicanes als EUA
Romney suma l'important suport de Jeb Bush
L'exgovernador de Florida allunya els fantasmes d'una convenció oberta
Els pesos pesants del Partit Republicà, encara reticents, comencen a demanar el final de la contesa interna

Mitt Romney en un acte a Massachusetts. /
Des que va començar als Estats Units la carrera republicana cap a lanominació presidencial, MittRomneyha estat identificat com el candidat amb el suport de l'aparell del partit conservador. Molts dels grans noms de la formació, no obstant, s'han resistit a recolzar públicament l'exgovernador de Massachusetts, replicant a l'establishmentla falta d'entusiasme que Romney genera entre molts votants.
Però igual que aquests a poc a poc li han anat donant un avantatge difícilment contestable a les urnes, on Romney ha guanyat el 56% dels delegats, els pesos pesants comencen a fer pinya al voltant de la seva candidatura. I avui, després d'una contundent victòria ahir a les primàries d'Illinois, Romney ha aconseguit un significatiu suport: el de Jeb Bush, governador de Florida entre 1998 i el 2006.
"És el moment que els republicans ens unim després del governadorRomneyi portem el nostre missatge de conservadorisme fiscal i creació d'ocupació a tots els votants aquesta tardor", ha escrit Bush al comunicat anunciant el seu suport. "Enfrontem enormes reptes i necessitem un líder que entengui l'economia, que reconegui que més regulació governamental no és la resposta i que cregui en el capitalisme emprenedor".
Diversos factors fan rellevant el suport. En primer lloc, Jeb Bush era un dels noms que molts ciutadans conservadors citaven al pensar en candidats que milloressin el nivell de l'actual contesa republicana, on es mesuren a Romney l'exsenador Rick Santorum, l'expresident de la Cambra Baixa Newt Gingrich i el congressista Ron Paul. I era també un dels noms més comentats en la hipòtesi, cada vegada més improbable, que s'arribi a una convenció oberta que, sense cap dels quatre candidats amb els 1.144 delegats necessaris, s'obriria a qualsevol, hagi participat en primàries o no. Al recolzar Romney Jeb Bush reforça públicament la negativa, que ja havia anunciat a gent pròxima, de ser candidat en una convenció oberta.
El suport de Bush a Romney també és important perquè l'exgovernador es va resistir a donar-l'hi quan es van celebrar disputades primàries a Florida. I perquè arriba encara que els dos polítics mantenen visions diferents en un tema tan important en aquest estat i a tot el país com la política d'immigració. "Ha perdut l'esperança que surti un candidat millor", ha confessat aThe Washington Postun veterà republicà.
La dura baralla de Romney per convèncer, no obstant, no s'ha acabat (a part que pel repartiment de delegats no podrà assolir la xifra definitiva de 1.144 almenys fins al 22 de maig). Avui l'exgovernador és a Washington DC, per participar en un acte de recaptació de fons amb congressistes del seu partit. I encara que 80 l'han recolzat públicament, només 27 s'havien compromès fa dues setmanes a buscar fons per a la seva campanya.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó
- Consells pràctics El mètode més ràpid per a un vàter net i sense males olors
- Aquest és el dia de la setmana amb més robatoris en les llars catalanes