Anar al contingut

ENTREVISTA A VALENTÍ SALES, CEO DE CINETIC

Patrocina:

"Cal buscar el valor afegit que ens diferenciï dins el panorama digital"

Ofereixen serveis tècnics a les empreses per desenvolupar o millorar les seves plataformes de comerç electrònic

"Cal buscar el valor afegit que ens diferenciï dins el panorama digital"

-Ajuden empreses a posar en marxa les seves plataformes d’'e-commerce'. ¿Quins són els seus principals serveis?

-Estem principalment centrats en l’àrea tècnica. Per aquelles empreses que s’inicien en l’'e-commerce' intentem donar cobertura a totes les fases del projecte, des de la selecció de la plataforma, passant per la definició i l’arquitectura del projecte fins a tota la seva execució. Per aquelles que ja estan presents en l’àmbit ‘on line’ oferim serveis especialitzats orientats a l’evolució constant i el suport, ja sigui tècnic o de negoci.

-¿Quins beneficis aporta el comerç electrònic a una empresa o comerç d’índole més tradicional?

-Depèn del sector d’activitat i la tipologia dels productes. En molts casos no es tracta només d’un simple ‘vendre més’ sinó que permet arribar a un públic molt més gran, obrir-se a nous mercats, provar nous productes i, sobretot, més específicament en l’àmbit B2B, millorar i automatitzar processos interns (per tant ser més rendibles) i millorar de forma important el servei; en definitiva, utilitzar les possibilitats que la capa tecnològica ofereix per aconseguir ser molt més efectius.

-¿Com està evolucionant l’'e-commerce'?

-Avui dia, amb grans ‘marketplaces’ com Amazon és molt difícil competir en el mercat ‘on line’. L’opció és diferenciar-se i trobar aquest valor afegit que ens diferenciï de la resta, així com ser efectiu en tots els processos i fluxos que intervenen en la compra, tant el que perceben els nostres clients com el que no veuen. Aquí és on també entrem nosaltres.

-¿Quin és l’estat de digitalització dels negocis a Catalunya?

-Sense analitzar estadístiques prèvies i basant-nos en la nostra experiència i la visió del mercat que hem anat obtenint al llarg d’aquests anys, hi ha una mica de tot. És cert que, avui dia, qui no està encara en aquest procés, sí que està molt preocupat i les empreses són cada vegada més conscients de l’‘obligatorietat’ que té ser present al canal ‘on line’. Avui dia hi ha, excepte en casos molt concrets, un gran volum d’empreses que ja estan venent en línia i les que no, en la seva gran majoria, estan en procés de fer-ho.

-¿Per què han decidit treballar amb el BBVA?

-Pensem que el BBVA és una entitat bancària que s’ha posat les piles no només a nivell de l’'e-commerce' sinó en tots aquells àmbits en què la tecnologia ha fet evolucionar la manera de comprar. A més des del BBVA estan molt oberts a trobar solucions adaptades tant a nosaltres com als nostres clients.