Anar al contingut

ENTREVISTA A ALBERT ESTRET, CEO D'INDUSTRIAL SHIELDS

Patrocina:

«Estem creixent a un ritme del 160% cada any"

Fabriquen autòmats i controladors per a la indústria utilitzant codi font obert i llicència Creative Commons

«Estem creixent a un ritme del 160% cada any"

-Ofereixen solucions de baix cost per a l’automatització en entorns industrials. ¿Com ho aconsegueixen?

-Promovem i utilitzem la tecnologia Open Source i disposem d’un disseny modular que fa que, amb un nombre mínim de components muntats de diverses formes, puguem tenir més de 60 productes diferents. També treballem amb proveïdors locals, i això ens permet estalviar en transport, aranzels i, el més important, el cost de la no-qualitat.  I, finalment, els nostres clients només paguen pels equips que compren. Tot això ens permet produir equips a un cost realment competitiu i aconseguir un estalvi de gairebé el 40% per a l’usuari.

-¿Quin tipus de productes comercialitzen i quina utilitat té per a una empresa?

-Fabriquem PLC (coneguts com a controladors o autòmats) i Plafons PC basats en tecnologia Open Source. La més coneguda avui dia és Arduino i Raspberry PI. Els nostres equips tenen diferents tipus de comunicacions que els permeten connectar-se a gairebé qualsevol equip existent al mercat utilitzant protocols estàndard. A més, poden connectar-se a una gran infinitat de sensors i actuadors per controlar qualsevol tipus de maquinària.

-¿Quins avantatges els aporta utilitzar codi font obert i llicència Creative Commons?

-El principal avantatge és que el client passa a ser el propietari de tota aquella aplicació, gràcies al fet que coneix el codi utilitzat. Si bé és veritat que hi ha grans fabricants que aporten una bona solució per a una infinitat d’aplicacions, en última instància l’usuari sempre queda lligat a aquest fabricant, tant per la versió del software utilitzat com per llicències d’ús en cas de modificacions o actualitzacions. En el nostre cas això no passa, cosa que ofereix molta competitivitat i flexibilitat.  

-Els seus productes es poden adquirir ‘online’. ¿Quina resposta tenen dels seus clients?

-El 30% de les nostres vendes provenen de la nostra botiga ‘online’, i podríem dir que el 100% dels nostres clients i ‘leads’ també provenen del canal digital. Això és important, perquè no només cal comptar amb una plataforma de venda digital, sinó que ha d’anar acompanyada d’una estratègia digital completa.

-¿Què els aporta BBVA en matèria de comerç digital? 

-Tenir un bon TPV és important perquè el client pugui fer el pagament d’una comanda amb el mínim temps possible. D’altra banda, obtenir finançament ens ha permès mantenir una taxa de creixement del 160% en els últims 3 anys, que podria ser del 200% aquest mateix any.