ENTREVISTA A ALBERT ESTRET, CEO D'INDUSTRIAL SHIELDS
«Estem creixent a un ritme del 160% cada any"
Fabriquen autòmats i controladors per a la indústria utilitzant codi font obert i llicència Creative Commons
shields
-Ofereixen solucions de baix cost per a l’automatització en entorns industrials. ¿Com ho aconsegueixen?
-Promovem i utilitzem la tecnologia Open Source i disposem d’un disseny modular que fa que, amb un nombre mínim de components muntats de diverses formes, puguem tenir més de 60 productes diferents. També treballem amb proveïdors locals, i això ens permet estalviar en transport, aranzels i, el més important, el cost de la no-qualitat. I, finalment, els nostres clients només paguen pels equips que compren. Tot això ens permet produir equips a un cost realment competitiu i aconseguir un estalvi de gairebé el 40% per a l’usuari.
-¿Quin tipus de productes comercialitzen i quina utilitat té per a una empresa?
-Fabriquem PLC (coneguts com a controladors o autòmats) i Plafons PC basats en tecnologia Open Source. La més coneguda avui dia és Arduino i Raspberry PI. Els nostres equips tenen diferents tipus de comunicacions que els permeten connectar-se a gairebé qualsevol equip existent al mercat utilitzant protocols estàndard. A més, poden connectar-se a una gran infinitat de sensors i actuadors per controlar qualsevol tipus de maquinària.
-¿Quins avantatges els aporta utilitzar codi font obert i llicència Creative Commons?
-El principal avantatge és que el client passa a ser el propietari de tota aquella aplicació, gràcies al fet que coneix el codi utilitzat. Si bé és veritat que hi ha grans fabricants que aporten una bona solució per a una infinitat d’aplicacions, en última instància l’usuari sempre queda lligat a aquest fabricant, tant per la versió del software utilitzat com per llicències d’ús en cas de modificacions o actualitzacions. En el nostre cas això no passa, cosa que ofereix molta competitivitat i flexibilitat.
-Els seus productes es poden adquirir ‘online’. ¿Quina resposta tenen dels seus clients?
-El 30% de les nostres vendes provenen de la nostra botiga ‘online’, i podríem dir que el 100% dels nostres clients i ‘leads’ també provenen del canal digital. Això és important, perquè no només cal comptar amb una plataforma de venda digital, sinó que ha d’anar acompanyada d’una estratègia digital completa.
Notícies relacionades-¿Què els aporta BBVA en matèria de comerç digital?
-Tenir un bon TPV és important perquè el client pugui fer el pagament d’una comanda amb el mínim temps possible. D’altra banda, obtenir finançament ens ha permès mantenir una taxa de creixement del 160% en els últims 3 anys, que podria ser del 200% aquest mateix any.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
