El Periódico de L'Hospitalet

Hospitalet

Transport públic

Afectacions d’estiu a la línia de Ferrocarrils Llobregat-Anoia per obres a l’Hospitalet

Injeccions de microciment: així salva del mar Ferrocarrils l’equivalent a una piscina olímpica diària plena d’aigua

Afectacions d’estiu a la línia de Ferrocarrils Llobregat-Anoia per obres a l’Hospitalet

Carlos Márquez Daniel

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) iniciarà el dissabte 8 de juliol les obres de millora del túnel de sortida de Barcelona de la línia Llobregat-Anoia, unes actuacions que es portaran a terme als dos extrems de l’estació Hospitalet-Av. Carrilet. D’aquesta manera, les obres al túnel implicaran la modificació horària dels trens del 8 de juliol al 3 de setembre, que es podrà consultar a la web i a l’‘app’ de FGC, així com a les vitrines informatives de les estacions de la línia.

Així mateix, del 12 al 20 d’agost, les obres comportaran el tall del servei ferroviari entre les estacions de Gornal i Hospitalet Av. Carrilet. De manera que, durant aquests dies, FGC explica que establirà «un servei alternatiu per carretera» que connectarà les estacions de Gornal, Sant Josep i Hospitalet-Avinguda Carrilet, totes situades a l’Hospitalet de Llobregat.

Entretots

¿Ets veí de L'Hospitalet? Parla'ns de la teva ciutat

Publica a Entre Tots la teva experiència en primera persona vinculada a la gran ciutat catalana

Per exemple, en el cas d’un usuari que agafi el tren a la plaça Espanya, podrà desplaçar-se fins a Gornal i allà agafar servei alternatiu per seguir la seva ruta.

A fi d’oferir el màxim de places possibles, Ferrocarrils reforçarà el servei amb trens que circularan amb sis cotxes en lloc de tres i tots els trens pararan en totes les estacions del recorregut. D’altra banda, a partir del 7 de juliol, les nits de divendres i dissabte, els dos últims trens per sentit de la línia L8 (Barcelona-Plaça Espanya – Molí Nou) seran substituïts per un servei alternatiu per carretera.

Les obres

Els treballs consisteixen en la substitució estructural de la llosa de la contravolta del túnel en dos trams als dos costats de l’estació (de 175 metres entre Hospitalet-Avinguda Carrilet i Sant Josep i de 348 metres entre Hospitalet-Avinguda Carrilet i Almeda) i en la construcció d’una nova via en placa formigonada per «millorar la robustesa de la infraestructura davant les variacions del nivell freàtic i minimitzar el seu cost de manteniment», expliquen des de FGC.

«Concretament, es reforçarà tota l’estructura del túnel amb una nova contravolta superposada a l’actual i de 45 centímetres de gruix. També s’aixecarà la via actual, que és de balast, i se’n col·locarà una de nova en placa formigonada per facilitar el manteniment de la infraestructura», expliquen.

Així, des de Ferrocarrils de la Generalitat apunten que aquest estiu quedarà finalitzat el tram que comprèn les estacions de Sant Josep, Hospitalet-Avinguda Carrilet i Almeda, que ja es va iniciar l’any passat.

Un estalvi d’aigua olímpic

La construcció de la nova contravolta sobre l’existent, sumada a uns treballs previs que consisteixen en injeccions de microciment sota la contravolta, han permès a Ferrocarrils un estalvi d’aigua de més de tres milions de metres cúbics en els últims tres anys en el tram comprès entre Sant Josep i Almeda, a la línia Llobregat-Anoia.

Notícies relacionades

Com ja va explicar EL PERIÓDICO, els treballs d’injecció s’han estat realitzant durant els mesos de gener a juny, abans de l’inici de les obres al túnel a l’estiu. Es porten a terme a la nit i, per tant, no afecten el servei.

Des de FGC expliquen que la combinació de les dues actuacions ha reduït les filtracions al túnel i el conseqüent bombatge d’aigua i ha tingut com a resultat un estalvi equivalent a la quantitat necessària per omplir 1.000 piscines olímpiques.