El Periódico de L'Hospitalet

Frau
Desmantellada a l’Hospitalet una trama dedicada a regularitzar estrangers amb contractes falsos
Una vegada obtenien les targetes de residència, eren donats de baixa del sistema de cotitzacions de la Seguretat Social

La Policia Nacional ha desmantellat a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) una trama dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes falsos del sector domèstic. La investigació es va iniciar l’abril del 2021 sobre un grup criminal que centrava la seva activitat entorn d’una gestoria ubicada a l’Hospitalet.
El principal investigat es feia passar per propietari de la gestoria i era qui feia tots els tràmits, acompanyat de membres de la seva família. Aquests simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any a jornada completa. Els estrangers van arribar a pagar 11.500 euros pels contractes, que mai arribaven a executar-se.
Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals a la subdelegació del govern a Barcelona. Una vegada obtenien les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, i captaven altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball per poder realitzar els tràmits.
De les 33 detencions que s’han produït, 31 es van fer a Sant Adrià de Besòs i les dues restants, a Vitòria i València. També hi ha 14 d’investigats per la seva presumpta implicació en els fets. Se’ls acusa d’un presumpte delicte de pertinença a grup criminal i afavoriment de la immigració il·legal i falsedat documental.
El principal investigat és personal laboral de l’Agència Tributària, informada dels fets.
Llegeix totes les notícies de l’Hospitalet de Llobregat a EL PERIÓDICO l’Hospitalet
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032