El Periódico de L'Hospitalet

«La necessitem»
Veïns del barri de Santa Eulàlia de l’Hospitalet denuncien el tancament de la biblioteca del barri
L’ajuntament al·lega motius de seguretat a l’edifici i la Diputació defensa que el servei a la ciutat ja està ben cobert

libros
La biblioteca del barri de Santa Eulàlia de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) ha tancat després de mig segle de servei i la decisió de l’ajuntament ha provocat la indignació dels veïns. Des del consistori defensen que el tancament es fa per motius de seguretat a l’edifici, però l’associació de veïns del barri considera la biblioteca un «servei cultural de primer ordre, imprescindible i innegociable».
Aquest dissabte han organitzat una recollida de firmes per reclamar-ne la reobertura. Per la seva banda, el diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia, diu que la decisió del consistori és «correcta», perquè a la ciutat el servei ja està ben cobert: «El servei s’està donant i s’està donant amb qualitat».
El consistori defensa també que la ciutat té prou biblioteques per cobrir la demanda i posa èmfasi en la falta de garanties de seguretat a l’edifici existent a Santa Euàlia. L’equipament no compta amb sortides d’emergència i l’accés a la segona planta es feia per una escala massa estreta, que no compleix els requisits mínims, entre els motius que s’al·leguen.
Sense alternativa
Els veïns recorden, no obstant, que el tancament de la biblioteca s’ha fet «sense oferir al barri cap més alternativa que la d’un bibliomercat, que en cap cas pot substituir una biblioteca». Segons dades facilitades a l’ACN per l’associació de veïns, aquest equipament comptava amb prop d’11.500 carnets d’usuaris.
A més del servei de consulta i préstec, una biblioteca, defensen els veïns, ajuda a «la cohesió social i intergeneracional del barri i de la ciutat». «Necessitem la biblioteca», exclamen.
Més notícies de l’Hospitalet a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"