El Periódico de L'Hospitalet
El Festival Petit Format de l'Hospitalet arrisca i programa nous talents emergents
El certamen també programa grans noms com El Petit de Ca l'Eril o The New Raemon
L’Hospitalet aposta per tots els gèneres musicals. Així ho demostra la catorzena edició del Festival de Música Petit Format que se celebra aquesta setmana al municipi, un certamen consolidat que aquest any es blinda amb l'actuació de prestigiosos artistes com The New Raemon, però que s'arrisca i programa altres músics d'un gènere més independent i novedós.
Per a aquesta edició l'aposta de bandes emergents se centra en propostes com María Arnal i Marcel Bagés. L'organització del festival assegura que “és difícil no rendir-se a la barreja d'emoció, actitud i talent que destil·len les actuacions d'un duo que deixa un rastre de seguiment incondicional on passa”.
Ells no són els únics que passaran per l'escenari de la Biblioteca de Can Sumarro del 7 al 9 de juliol. Una altra de les apostes d'aquest any és Marta Delmont, compositora barcelonina que acaba d'editar un disc d'arrels folk nord-americanes produït per la ja prestigiosa Joana Serrat, que a més ha contribuït amb la seva veu, guitarres i harmònica. Destaca també la presència d'Emilio José, que vindrà acompanyat d'Os Indigenas per presentar el seu segon treball en solitari, 'Agricultura Livre', un triple disc ple de cançons.
EL PETIT FORMAT TAMBÉ PROGRAMA ELS GRANS NOMS
En el festival no podien faltar altres noms ja més consolidats com El Petit de Ca l'Eril amb la presentació de l'últim treball ‘La Força’, el quart en la seva trajectòria. El grup visita per segona vegada el festival de l’Hospitalet, encara que aquesta vegada ho fa ja amb una maduresa que li permet situar-se com una de les bandes que encapçalen el cartell d'aquesta edició.
Tampoc podia fallar l'actuació de Nacho Umbert, consagrat com el cantautor més atípic del país, que publica nou àlbum, ‘Família’, un disc que conté nou cançons que giren al voltant del concepte que li dóna títol.
Notícies relacionadesEl festival es completa amb la ‘Santa Ferida’ de Ferran Palau, un potent disc d'un artista emergent que va fent-se un ou en el panorama català. El cartell es completa amb l'actuació de Valius i Carlota Serrahima, amb la recent publicació de la versió del clàssic de Maria del Mar Bonet, Mercè i les actuacions estelares de The New Raemon i el Sr. Chinarro.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
